החברה הישראלית הולכת ומסתגלת לאורח החיים החדש והמוזר שנכפה עליה בגלל משבר הקורונה. בין השאר צצים יותר ויותר פתרונות למצוקת ההסגר והבידוד. החברה למתנ"סים למשל יצרה פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת למשפחות מכל רחבי הארץ להכיר משפחות אחרות וליצור קשרי חברות חדשים.

ההנחיות בעקבות משבר הקורונה הפכו אותנו למבודדים מהחברה. אנחנו נמנעים מאירוח ובילוי בחיק הטבע, וביקור אצל סבא וסבתא מוגדר כסכנה ממעלה ראשונה. כדי לייצר אלטרנטיבה, המחלקה לגיל הרך בחברה למתנ"סים הארצית יצאה בפרויקט חדש, "שידוך משפחתי". במסגרת המיזם, משפחות יוכלו להכיר משפחה חדשה מכל רחבי הארץ ולשחק יחד במפגש וירטואלי.

משפחות המעוניינות להכיר משפחות חדשות נכנסות לאתר החברה, ממלאות טופס שבו הן מספרות על עצמן ואת מי מעניין אותן להכיר, בוחרות יום וטווח שעות שבהם ברצונן "להיפגש", ואז צוות החברה "משדך" בין המשפחות באמצעות קישור לתוכנת זום, המאפשרת מפגש וירטואלי.

במפגש אפשר לספר זה על זה, להכיר חברים ומשפחות חדשות מכל רחבי הארץ, לשחק יחד במשחקים וירטואליים, לערוך שעות סיפור משותפות, להציג ולהופיע וסתם לדבר ולהיות יחד, גם אם נמצאים במרחק רב האחד מהשני.

לדברי אלינור לוי מאילת, אם לבני 5 ו־11 שהשתתפה באחד המפגשים הווירטואליים הראשונים השבוע, מדובר בחוויה מרגשת במיוחד. "זה מיזם נהדר", היא מספרת. "אנחנו והילדים נהנינו מאוד. גילינו חיבורים ומכרים משותפים, שיחקנו יחד והיה מחמם לב. זה נותן בוסט ומצב רוח טוב, בשבילנו כהורים וגם לילדים. בזכות החוויה הזו הם למדו שלא חייבים לדבר רק עם חברים מהגן או עם המשפחה, אלא שאפשר ליצור חברויות מעניינות גם עם אנשים שלא הכרנו מעולם, שהופכים לחברים חדשים".

"המטרה שלנו היא ליצור קהילה מחבקת וחברויות חדשות מכל רחבי הארץ, באמצעות הטכנולוגיה, שהפכה בימים אלה למשמעותית מתמיד", מציינת דליה כהן, מנהלת מרכזי ההעשרה להורות ומשפחה בחברה למתנ"סים הארצית. "המפגש מאפשר שיח, היכרות ואינטראקציה חברתית, גם לילדים וגם להורים, שכל כך דרושים בימים של בידוד. אנו בטוחים כי בזכות הפעילות הזו ייווצרו קשרים נפלאים בין המשפחות גם בעתיד, שיובילו לחברות אמיצה ולמפגשים פרונטליים מרתקים". 

קורונה - שאלות ותשובות