אופנה חדשה ברשתות הקמעונאיות: במרכזי קניות ובסניפים של רשתות כמו רמי לוי, יוחננוף ויינות ביתן מקימים בתי כנסת המשמשים את שומרי המסורת. על פי דיווח של חברת תעשיות לביא, המתמחה בהשקעות בתחום, מדובר בטרנד הולך וגדל.

על פי הערכות בחברה, לקראת הפסח יושקעו 40 מיליון שקל בבתי כנסת. מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון של השנה הוקמו או שופצו 45 בתי כנסת, מתוכם 25 בישראל ו־20 בחו"ל, בהשקעה של 340 מיליון שקל.

לדברי המנכ"ל ערן שמיר: "אנו לא נותנים למשבר לקלקל את אווירת החג. ירושלים מככבת בבתי הכנסת החדשים: 25% מתוכם הוקמו בעיר הקודש או ביישובים שמסביב. הטרנד הבולט בתל אביב הוא שיקום בתי כנסת ישנים".