חברת התרופות היפנית "אנגס" הודיעה היום (שלישי) כי פיתחה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אוסקה חיסון נגד נגיף הקורונה, וכי בקרוב תתחיל לבצע ניסויים בבעלי חיים.

לאחר ההודעה, זינקו מניות החברה ב-17% במסחר בבורסה בטוקיו, ועלו בכ-5.3% בשוק הרחב.

חברת התרופות הודיעה על שיתוף פעולה עם האוניברסיטה ב-5 במרץ, והוסיפה כי היא עובדת על חיסון DNA המיוצר באמצעות נגיף לא פעיל, אותו ניתן לייצר מהר יותר מחיסון שיוצר על בסיס חלבון.

מאז התפרצה מגיפת הקורונה בחודש דצמבר האחרון בסין, חברות התרופות העולמיות עובדות בקדחתנות במטרה לפתח חיסונים וטיפולים נגד הנגיף, שהביא להדבקתם של כ-350,000 איש ברחבי העולם וליותר מ-15,000 מקרי מוות.

הדרך הארוכה למציאת תרופה לנגיף הקורונה רשמה בשבוע שעבר צעד חשוב עם ניסוי קליני בסיאטל, אחד ממוקדי ההתפרצות המרכזיים בארה"ב, כאשר עשרות מתנדבים בריאים קיבלו חיסון ניסיוני. ההערכות הן שיעברו עוד חודשים לפני שתתברר היעילות שלו.

45 מתנדבים צעירים ובריאים התכנסו במתקן מחקר של קייזר פרמננטה, אחת מספקיות ביטוחי הבריאות הגדולות בארה"ב, וקיבלו מנות שונות של החיסון הניסיוני שפותח על ידי המכונים הלאומיים לבריאות וחברת התרופות מודרנה. החיסון אינו כולל את הנגיף עצמו, ולכן המתנדבים לא צפויים להידבק בו, אלא כולל קוד גנטי שהועתק מהנגיף. המדענים ציינו כי המטרה היא לבחון אם לחיסון יש תופעות לוואי מסוכנות ומדאיגות לפני שניתן יהיה לעבור לניסויים קליניים בהיקפים גדולים יותר.

עם זאת, ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות במכונים הלאומיים ואחד המדענים שמובילים את ההתמודדות עם הנגיף בארה"ב, הודה בשימוע בבית הנבחרים לפני כשבועיים כי "יעברו לפחות שנה עד שנה וחצי" לפני שיהיה חיסון מוכן להפצה המונית.

קורונה - שאלות ותשובות