בצל עליית מספר הנדבקים בקורונה וההגבלות המחמירות שהוטלו על המשק, חצה היום (שלישי) מספר דורשי העבודה את ה-600 אלף. שיעור האבטלה טיפס ל-18.6%, זאת לאחר שמתחילת חודש מרץ נרשמו 615,834 מחפשי עבודה חדשים בשירות התעסוקה, כ-91% מהם בחופשה ללא תשלום (חל"ת).

מאז העדכון אמש נרשמו, למעשה, 31,146 דורשי עבודה בשירות התעסוקה לעומת 54,305 ביום ראשון, 67,115 ביום שישי האחרון, ו-127,464 ביום חמישי האחרון.

קניות לפסח. ברשת ויקטורי מזהירים שלא יישאר מזון כשר. (צילום: הדס פרוש)
קניות לפסח. ברשת ויקטורי מזהירים שלא יישאר מזון כשר. (צילום: הדס פרוש)

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר: "על פני הדברים, נרשמה אתמול האטה נוספת בנרשמים החדשים. אולם, אנו מעריכים שעד פסח, נגיע לכמיליון דורשי עבודה חדשים ממשבר הקורונה. זאת, בין היתר לנוכח ההודעות של חברות מובילות בישראל על סגירה של סניפים ומרכזים, האפשרות של חל"ת בשלטון המקומי, והחשש בקרב ענפים נוספים. אנו ממשיכים לפעול בכל המרץ לייצר פתרונות ולהציע עבודה לישראלים שמעוניינים בכך כעת, מול מעסיקים שצריכים לגייס כעת אלפי עובדים. הבוקר, אנו מעבירים לביטוח לאומי 'מנה' שלישית במספר עם פרטיהם של 100 אלף נרשמים, על מנת שיקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים בהקדם האפשרי".

בוויקטורי מתריעים ממחסור במזון כשר לקראת פסח

ברשת ויקטורי מתריעים הבוקר ממחזור במזון כשר בחנויות לקראת פסח. מהרשת נמסר כי "בימים כתיקונם אלפי ישראלים טסים לחגוג את חג הפסח ברחבי העולם, אך המציאות החדשה הביאה לשיא של כל הזמנים בישראלים שנמצאים בארץ זאת, לצד ההסגר הלאומי והבינלאומי, צפויים להקשות על ההיערכות".

אייל רביד, מנכ"ל רשת 'ויקטורי', התריע מפני מחסור שעלול להיווצר במזון כשר לקראת חג הפסח כולל חומרי הניקוי שגם נגמרים, לדבריו.