לאחר סערת פסיקת בג"ץ, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יאפשר לקיים היום (שלישי) הצבעה לאישור הוועדות שהוקמו על ידי הוועדה המסדרת, בהן ועדת הקורונה, הוועדה לענייני עבודה ורווחה, הוועדה לפיקוח על נושאי חינוך והוועדה למיגור האלימות בחברה הערבית. אלה יצטרפו לוועדת הכספים ולוועדת חוץ והביטחון שכבר אושרו. חברי הכנסת של גוש הימין צפויים להחרים את הישיבה ולא לקחת חלק בהצבעה. 

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) התייחס בראיון בגלי צה"ל לפעילות ועדת הקורונה, ואמר כי "נצטרך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם יו"ר ועדות חוץ ובטחון וכספים כי חלק גדול מהמשבר יעבור בעיקר דרך ועדת הכספים".

חבר הכנסת התייחס גם למשבר הפוליטי, ואמר שלדעתו יו"ר הכנסת יקבע מועד לדיון על בחירות מחליפו. "אני לא רואה דרך שאדלשטיין לא יקבל את הכרעת בג"ץ, ולכן אנחנו מתכוונים לבחור מחר את מאיר כהן ליו"ר הכנסת", אמר. "הדבר השני הוא, שאנחנו צריכים להגיע להסכמה בתוך גוש ה-61 על הגרסה של החוק המונע מנאשם להקים ממשלה".

דוברות הכנסת עדכנה הבוקר כי ועדת קורונה כוללת שלושה חברי כנסת מכחול-לבן (כולל יו"ר), ארבעה מהליכוד, שלושה מהרשימה המשותפת ונציג אחד מכל יתר הסיעות. הוועדה למיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי כוללת שלושה חברי כנסת מהרשימה המשותפת (כולל יו"ר), ארבעה מכחול-לבן, ארבעה מנליכוד ונציג אחד לכל יתר הסיעות.

הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנה"ל הבאה והחינוך המיוחד כוללת חבר כנסת מעבודה-מר"צ (יו"ר), ארבעה מליכוד, ארבעה מכחול-לבן, שניים מהמשותפת ונציג אחד לכל יתר הסיעות. הוועדה המיוחדת לענייני עבודה ורווחה כוללת ארבעה מכחול-לבן, ארבעה מהליכוד, שניים מהמשותפת (כולל יו"ר) ונציג אחד מכל יתר הסיעות. בראש ועדת הקורונה יעמוד עופר שלח, בראש החינוך ניצן הורוביץ. המשותפת טרם החליטה מי יעמדו בראש שתי הועדות שקיבלה.

שתי ועדות כבר הוקמו - חוץ וביטחון והכפסים, שכבר קיימה ישיבה ראשונה. יו"ר הוועדה החדש, ח"כ עודד פורר, אמר פבתח הדברים כי "אני פונה לכל חברי הוועדה, אלה שכאן ואלה שלא כאן, אלה שמסרו שמות ואלה שלא מסרו. מרגע שהוקמה הוועדה תשאירו את החרמות בצד, הפעילות הזו היא חובה. אני מצפה שכל הסיעות יכנסו מתחת לאלונקה ויתנו כתף. מטרת הוועדה היא לטייב את עבודת הממשלה, שהתוצרים יביאו תקווה למשק הישראלי בתקופה בלתי אפשרית. האחריות הזו על כל חברי הכנסת. לנהל ולהפוך ליו"ר בוועדה בתקופה זו זה לא עניין פעוט, מדובר באחת התקופות המורכבות במדינת ישראל מבחינה כלכלית. החשיבות זה קודם כל להכריח את הממשלה לקבוע סדר יום לטיפול במשבר".