שביתה לפני הגמר: בימים קשים אלו, לכלכלה בארץ ובעולם, בעקבות בתפשטות נגיף הקורונה, גם עובדי רשת ערוץ 13 נפגעו כמו מרבית מאזרחי ישראל. יו"ר ארגון עובדי רשת מאיים להשבתה מלאה של ערוץ 13 שלושה ימים לפני הגמר הגדול של "האח הגדול".

חלק מהעובדים יצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום), אחרים נשלחו לעבוד בביתם בהיקף משרה של שבעים אחוז, לאור הנחיות משרד הבריאות לצמצם פעילות, וההנהלה שעדיין מגיעה מדי יום למערכת שכרה קוצץ בעשרה אחוז. אלא שארגון וועד העובדים ברשת לא קיבל בעין יפה את הקיצוצים והשינויים במערכת והחליט בצעד יוצא דופן לאיים כי יחשיך את המסך ב-1 באפריל וישבית את הערוץ כמחאה, שלושה ימים לפני הגמר של "האח הגדול" שצפוי להיות משודר ב-4 באפריל.

חיטוי בעקבות הקורונה (צילום: דוברות בית החולים פוריה)
חיטוי בעקבות הקורונה (צילום: דוברות בית החולים פוריה)

דווקא בימים אלו, כשכגופי התקשורת הופכים למצרך מבוקש מתמיד, הצופים שיושבים סגורים בביתם צורכים כל מידע חדשותי בעניין מגיפת הקורונה, אחוזי הרייטינג מרקיעים לשחקים וזאת אמורה להיות התקופה הטובה ביותר עבור ערוצי הטלוויזיה וגופי התקשורת השונים.

גם חודשי מרץ אפריל מדי שנה נחשבים לחודשים הרווחיים ביותר לפני תקופת חג הפסח, כי תקציבי הפרסום בשיאם.  אלא שתקציבי הפרסום בעקבות התפשטות הנגיף והנחיות משרד הבריאות קוצצו באופן דרסטי בהיקף של כחמישים אחוז, כך מסר גורם בכיר בארגון. מקור אחר בארגון מסר שעצוב כי דווקא בימים אלה כשכולם צריכים להירתם ולתרום מעצמם מתנהל הארגון באיומים שיפגעו בסוף בציבור הצופים. 

מרשת 13 נמסר בתגובה: "אנו סמוכים ובטוחים כי כלל עובדי רשת נאמנים לחברה בהם הם עובדים ומודעים היטב למצוקות הקיימות בשל נגיף הקורונה שתוקף את ישראל כמו גם את שאר העולם. רשת 13 פועלת לצמצום ומניעת הדבקה של עובדי החברה מחד ועל המשך פעילותה ועבודתה התקינה של רשת 13 כגוף שידור המחוייב לציבור הישראלי עם התוכן העדכני והאיכותי ביותר. מחויבויות אלה תוך רצון ואחריות לשמור על רשת 13 כחברה הביאו לביצוע של שורת פעולות שמטרתן כאמור להגן על ההון האנושי תוך התמודדות עם ירידה דרסטית בהכנסותיה של רשת בימים אלה (כתוצאה מירידה דרסטית בשוק הפרסום – מקור ההכנסות היחיד של רשת). רשת מודעת לתקופה הקשה של אי הוודאות ומעריכה את ההתגייסות, האכפתיות והשותפות של העובדים במטרה  אחת - לשמור על רשת כחברה חזקה ורלוונטית".