זה כנראה יהיה הסגר הנרחב ביותר בהיסטוריה של המין האנושי. ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הכריז היום (שלישי) כי החל מחצות יאסר על 1.3 מיליארד אזרחי המדינה לצאת מבתיהם למשך 21 יום, זאת במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה בתת היבשת. "יהיה איסור מוחלט על יציאה מהבתים", אמר מודי בנאום. עד כה בהודו יש 482 מקרים מאומתים של הידבקות בנגיף, תשעה מהם מתו. 

ההחלטה של מנהיג המדינה השנייה בגודלה בעולם מבחינת אוכלוסייה להטיל סגר כללי היא המשך של הצעדים שננקטו במדינה עד כה. כך למשל היום החלה המשטרה להטיל סגר בכפרים קטנים ומרוחקים לאחר שהנגיף החל לצאת מהערים הגדולות. אנשי רפואה במדינה העריכו כי יותר ממיליון איש עלולים להידבק בנגיף עד אמצע חודש מאי. 

"גם במקרה הכי טוב, זה יהיה משבר קשה מאוד", אמר בהרמר מוחרג'י, פרופסור לביו-סטטיסטיקה ואפידימיולוגיה באוניברסיטת מישיגן, שהיה חלק מהחוקרים שהעריכו כי מספר הנדסקים יהיה כה גבוה. 

גורם רפואי במדינת מהרשטרה, שבמערב הודו, אמר כי מקרים חדשים של קורונה מתחילים להופיע בערים הקטנות. "זאת מגמה מדאיגה משום שלאזורים מרוחקים יש תשתית מוגבלת להתמודד עם המגפה", אמר הגורם. עד כה מדינות שונות בהודו הטילו סגרים על דעת עצמן ואף הפסיקו את תנועת האוטובוסים והרכבות.

המאבק בהודו נגד המגפה הגיע אפיו למחוזות השיימינג בחסות החוק. כך למשל, בעיר הצפונית מירוט, המשטרה מכריחה אנשים שהפרו את העוצר להניף שלטים עליהם כתוב "אני חבר של נגיף הקורונה" או "אני אויב החברה".

מוחמד אלים, עובד במסגד בעיר, סיפר כי הוא לקח אלחנה ואת שלושת בניה לחנת משטרה על מנת לדווח על ריב עם שכנים. "כשהגעתי לתחנה, הקצין נתו לי את השלט וצילם אותי", הוא סיפר לרויטרס. "אני מפחד. אני לא יודע למי להתלונן עכשיו", הוא הוסיף וטען כי השוטרים התעללו בו מילולית. 

משטרת מירוט פרסמה את התמונה של אלים בטוויטר עם הכיתוב: "יש אנשים שלא אכפת להם מביטחונה של החברה".