מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את הצעת הוועדה המסדרת להקים ארבע וועדות מיוחדות. בהקמת ועדת מיוחדת לטיפול בנגיף הקורונה, כשעל פי ההצעה בראשות הוועדה יעמוד ח"כ עפר שלח, תמכו 55 ללא מתנגדים. בהקמת ועדה מיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד, תמכו 54 ללא מתנגדים, ע"פ ההצעה בראשות הוועדה יעמוד ח"כ ניצן הורוביץ. 

בהקמת הוועדה מיוחדת לענייני עבודה ורווחה תמכו 51 ללא מתנגדים, ע"פ ההצעה בראש הוועדה יעמוד ח"כ מן הרשימה המשותפת. בהקמת הוועדה למיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי, תמכו 53 ללא מתנגדים כשעל פי ההצעה בראש הוועדה יעמוד ח"כ מן הרשימה המשותפת. כל הוועדות יהיו ועדות זמניות שיכהנו עד להקמת הוועדות הקבועות של הכנסת ה- 23.

ח''כ אבי ניסנקורן מציג את הוועדות החדשות (צילום: דוברות הכנסת)
ח''כ אבי ניסנקורן מציג את הוועדות החדשות (צילום: דוברות הכנסת)

חברי בלוק הימין המונה 58 חברי כנסת החרימו את ההצבעות. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אמר למעריב: "אנו מחרימים בגלל ההתנהלות הדורסנית והחד צדדית של כחול לבן. בושה וחרפה".

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן אמר: "גם אם יש לנו מחלוקות בתוך הבית הזה וגם אם המערכת הפוליטית סוערת, דבר אחד צריך להיות נר לרגלינו וזה שמירה על שלטון החוק והחלטות בית המשפט העליון והחלטות בית המשפט באופן כללי. אחרת מי ישורנו, אנחנו לא נהיה בדמוקרטיה. אנחנו באמת צריכים לחפש את המשותף עד כמה שזה אפשרי. אנחנו בימים קשים, הציבור הישראלי מסתכל עלינו ואני חושב שהוא רוצה גם לראות כנסת שעובדת ביחד, גם לראות מלחמה משותפת בנושא הקורונה וגם שמירה על הדמוקרטיה".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ הורוביץ מסר: "החשיבות והדחיפות של  ועדת החינוך עלתה באופן דרמטי בעקבות משבר הקורונה. עד עכשיו, במשך יותר משנה, פעלה הממשלה בלי שום פיקוח פרלמנטרי. מהיום יש פיקוח ציבורי על משרד החינוך. זה הצעד הראשון של הכנסת החדשה. אנחנו לא מתכוונים לבזבז זמן. נתחיל בפעילות כבר השבוע כדי לדאוג  ששני מיליון התלמידים, הוריהם, ורבבות המורים ועובדי המערכת יקבלו מענה אחראי וראוי לכל הסוגיות והבעיות שנוצרו במשבר הנוכחי. נפקח על פעולות הממשלה, נדרוש תשובות לשאלות הקשות ונקדם פתרונות שיקלו ככל האפשר על הציבור בעת השבתת מערכת החינוך, ונטפל בהכנת המערכת לשנת הלימודים הבאה"

ח''כ רם בן ברק  (צילום: דוברות הכנסת)
ח''כ רם בן ברק (צילום: דוברות הכנסת)

אמש אושרו בוועדה המסדרת ועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון שהתכנסו מיד לאחר מכן ובחרו את ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לראשות כספים ואת ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) לראשות ועדת החוץ והביטחון. הועדות הזמניות יפעלו עד לכינון ממשלה וקואליציה ובחירת ועדות קבועות.

ברשימה המשותפת סוכם על חלוקת התפקידים הבאה: ח"כ עאידה תומא סלימאן תכהן כיו"ר העבודה והרווחה הזמנית, ואילו ח"כ מנסור עבאס יכהן כיו"ר הועדה הזמנית למאבק בנגע האלימות.