על רקע המחסור במשאבים ובציוד רפואי, ארגונים ורשויות נרתמים למבצעי תרומות למערכת הבריאות, בניסיון לסייע להתמודדות עם מגיפת הקורונה. דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי אישר הקצאה של 15 מיליון שקל לרכישת 500 ערכות ציוד ומכשור רפואי מתקדם לרפואה מרחוק לצוותי האמבולנסים של מד"א, שיאפשרו את קיום ותפעול מיזם "מד"א בקהילה", שאמור להפחית את העומסים על בתי החולים וחדרי המיון.

לפי המידע שבידי מד"א, לפחות שליש מהקריאות לאמבולנסים המסתיימות בפינוי יוכלו לקבל טיפול בבית, באמצעות הצוותים והפרמדיקים של הארגון, בגיבוי רפואי מרחוק. השירות יכלול ביצוע בדיקות, לרבות בדיקות מעבדה ומדידת תסמינים בידי צוותי האמבולנסים של מד"א, באמצעות מכשור מתקדם של רפואה מרחוק ושידור נתונים לרופאי רפואה דחופה במוקד רפואי. 

"השלטון המקומי עומד בחזית המאמץ למלחמה בנגיף הקורונה, ובשיתוף מפעל הפיס ומד"א מוביל יוזמה להקלה על העומסים במיון", ציין יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס. יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, הדגיש כי זהו שיתוף פעולה שהוא מהפכה של ממש בתחום שירותי הרפואה לאזרח.

אביגדור יצחקי (צילום: כפיר סיון)
אביגדור יצחקי (צילום: כפיר סיון)


בתוך כך, חברת ישקר תרמה 20 מכונות הנשמה ואלפי מסיכות ומשקפי מגן לבתי החולים רמב"ם בחיפה והמרכז הרפואי הגליל המערבי בנהריה. העלות הכספית של כל מכונת הנשמה מוערכת ב-15 אלף דולר. נוסף לכך רכשה ישקר בחו"ל אלפי מסיכות ומשקפי מגן תקניים לטובת הצוותים הרפואיים ועובדי החברה ובני משפחותיהם. "אנחנו מקווים שחברות ותעשיות ישראליות נוספות, וכלל המגזר העסקי, יירתמו לטובת תרומה של מכשור וציוד דחוף ונחוץ למוסדות הבריאות בימים קשים אלו", הוסיפו בחברה.

בינתיים, במבצע משולב של קרן הידידות וקרן נתניה, נאספו יותר מחצי מיליון שקל עבור רכישת שישה מוניטורים ושבע מכונות הנשמה למחלקת הקורונה החדשה שנפתחה בבית החולים לניאדו בעיר. את המבצע הובילה ראש העירייה מרים פיירברג-איכר, שהודיעה על מבצעי התרמה נוספים, כסיוע להתמודדות עם הקורונה. 

נגיף הקורונה - שאלות ותשובות