בעלי השליטה בחברות הציבוריות מנסים מאמץ הישרדות אחרון, בתקווה שהמהפך בבורסה, שהחל אתמול בעליות שערים תלולות - יימשך גם בימים הקרובים: קבוצת דלק, שבבעלות יצחק תשובה, זימנה להיום אסיפה מיוחדת של בעלי אגרות החוב. באמצעות חברת הרמטיק נאמנויות, דלק מבקשת מהגופים המוסדיים המחזיקים בסדרות האג"ח שלה להציג את שמות המועמדים המשפטיים והיועצים הכלכליים שלהם לנציגות.

באסיפה ימונו הנציגים באופן רשמי, ובמהלכה יימסר דיווח על מצב דלק, תזרים המזומנים שלה, כיצד מגינים על זכויות מחזיקי אגרות החוב ומה מוכנים בעלי השליטה לתרום מכיסם האישי כדי להבטיח את ההישרדות. הכינוס נערך לנוכח ההחלטה של חברת "מידרוג" להוריד את דירוג אגרות החוב של דלק ב-14 נקודות ובשל החשש מפגיעה בתזרים המזומנים. תשובה, שמנסה בכל יכולתו להרגיע את הרוחות, לא יופיע באסיפה, שאותה יוביל המנכ"ל עידן וולס.

בד בבד אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, מנסה לקבוע עובדות בשטח. החברה, שעדיין לא פרסמה את דוחותיה ל-2019 (ייתכן שתבקש דחייה של חודש - י"ש) עומדת על סף חדלות פירעון, בעקבות דרישת דירקטוריון ישראייר (הנמנית עם הקבוצה) להזרמת 40 מיליון שקל. כדי להבטיח שדירקטוריון ישראייר לא יקבל החלטות חד-צדדיות נגדו, בעל השליטה מבצר את מעמדו באמצעות החלטות חד-צדדיות. הוא מינה את עצמו ליו"ר הדירקטוריון, במקום גיורא ענבר, והגדיל את מספר נציגיו בו.

אדוארדו אלשטיין  (צילום: פלאש 90)
אדוארדו אלשטיין (צילום: פלאש 90)


בתוך כך חברת אל על וחברת האם "כנפיים" ניצלו את החלטת רשות ני"ע למתן ארכה של חודש בפרסום הדוחות ל-2019. אל על תפרסם אותם בסוף אפריל, בתקווה שעד אז יתבהרו העניינים, ייקבע גובה הסיוע לחברה ויתברר כמה עובדים יחזרו מהחופשה ללא תשלום ואם הטיסות חוזרות לסדרן.

קבוצת דלק רכב, בבעלות גיל אגמון, הייתה אחת האחרונות בתור לדווח על השלכות משבר הקורונה על פעילותה העסקית. אתמול הודיעה דלק רכב כי אם משבר הקורונה לא ייפתר בטווח הקרוב, תהיה לכך השפעה לרעה בתחום יבוא הרכב.