העלייה במספר החולים נמשכת: ד"ר ורד עזרא ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות הודיעה היום (רביעי) בשיחה עם עיתונאים כי מספר החולים המאומתים במדינת ישראל ממשיך לעלות, ועומד על 2,170 חולים. 

מוקדם יותר היום התרחש מקרה המוות החמישי בישראל כתוצאה מהנגיף, והרביעי ביממה האחרונה. במהלך הלילה נפטר בבית החולים שיבא הלל משה, בן 76 מיהוד, שהיה מאושפז ביחידה המיוחדת לטיפול נמרץ לחולי קורונה. הוא סבל ממחלות רקע משמעותיות והיה מאושפז בבי"ח מיום שני האחרון. רעייתו מאושפזת גם היא בשיבא בבידוד לאחר שהתברר כי היא חלתה בנגיף. ואילו בבית החולים מעייני הישועה נפטר תושב פתח תקווה בן 87, לאחר שהובא אתמול לבית החולים במצב אנוש. 

מבי"ח לניאדו בנתניה נמסר כי במהלך הלילה חלה התדרדרות במצבו של אחד המטופלים, במחלקת ההתפרצות קורונה-כתר. כרגע הוא מורדם ומונשם במצב קשה. סך הכל מטופלים כרגע במחלקת ההתפרצות 6 מטופלים: אחד במצב קשה, שלושה במצב בינוני ושניים במצב קל.

נתוני הקורונה, 25/4, 8:00 בבוקר (צילום: ללא)
נתוני הקורונה, 25/4, 8:00 בבוקר (צילום: ללא)

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן כי מספר בדיקות הקורונה עבר את ה-5000, זינוק של 1400 בדיקות, זאת בצל הביקורת על כמות הבדיקות המועטה שנערכה עד כה. מספר החולים בבדיקות שנערכו אתמול עומד על 448.

מספר בדיקות הקורונה היומי (צילום: ללא)
מספר בדיקות הקורונה היומי (צילום: ללא)

אמש נמסר מבית החולים רמב״ם כי בחדר לחץ שלילי במחלקת ילדים התאשפזו אם ותינוקה, בן ארבעה שבועות, לאחר שנמצאו חיוביים לקורונה. האם, שלא נמצאו אצלה סימפטומים כלל, הגיעה עם התינוק על רקע של עלייה בחום גופו. הם נבדקו לפי פרוטוקול של צוות ממוגן במיון ילדים ואושפזו כאמור כשהם מוגדרים במצב קל.

אמש הלכו לעולמם מלכה קבע, בת 67 מבת ים, שאושפזה במצב קשה במהלך הימים האחרונים, נפטרה בבית החולים וולפסון בחולון, לאחר שהייתה מורדמת ומונשמת, ומשה אורנשטיין, בן 87 שהתגורר בדיור המוגן "נופים" בירושלים ואושפז בבית החולים הדסה עין כרם. נופים הוא גם בית האבות בו התגורר הנפטר הראשון מהקורונה, אריה אבן ז"ל, שהלך לעולמו בסוף השבוע.