לאחר ההשתלטות של כחול לבן על הוועדות, ולקראת ההחלפה הצפויה של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הבהיר הבוקר (רביעי) מספר 3 בכחול לבן, משה בוגי יעלון, כי "נחוקק חוק שימנע מנתניהו ללכת לבחירות רביעיות, כולל מניעה ממי שעומדים נגדו כתבי אישום להתמודד על ראשות הממשלה". 

"עדיין לא ניתנה תשובה על ידי יו"ר הכנסת אם הוא יציית לבג"ץ, ויותר חמור מזה - ראש הממשלה לא יצא עדיין באמירה ברורה", אמר יעלון בפתח דבריו בגלי צה"ל, ותקף: "הוא נוהג כמי שממריד את הציבור והמערכת הפוליטית שתומכת בו, כדי להביא לכאוס. אנחנו, לצערי, נמצאים בתהליך של דיקטטורה בהתהוות".

יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

"בג"ץ קצב לאדלשטיין זמן, ואם הוא לא יציית בג"ץ יצטרך להתערב שוב", המשיך יעלון. "תראו, יש פה אירוע מאוד משמעותי, אתגר שבו כולנו אמורים להתאחד כדי לטפל בו. בינתיים מה ראינו? השבתה של מערכת המשפט לנוכח הסתבכותו של ראש הממשלה, ובמקרה יומיים לפני שאמור להתחיל משפטו".

לדבריו, "נתניהו מתעסק יותר בלפרק את כחול לבן בזמן המשבר. ככה מנהלים את העניין. הוא הסתבך בפלילים, וגם עכשיו, ברגע החשוב הזה, הוא פועל כדי להימלט מספסל הנאשמים. אנחנו הרבה יותר מנוסים בהתמודדות עם משברים כאלה. תראה את הקבינט שלו. אנחנו ביקשנו להקים ועדת קורונה לפני מספר שבועות והוא התחמק מזה. אתה יודע מה המשרד הכי משמעותי ברגעי משבר? משרד הביטחון. יש פה מתח פוליטי בין נתניהו למי שהוא מינה לשר הביטחון. ולמה הוא מינה אותו? כדי למנוע הקמת ממשלה בראשות גנץ".