בצה"ל מתקיימת בימים אלה עבודת מטה בנושא על אופן הטיפול בישראלים השבים מחו"ל. למעריב נודע כי אחת האפשרויות הנבחנות כעת היא הפניית כלל הטיסות הנכנסות לשדה התעופה רמון הסמוך לאילת, ומשם להעביר אותם ישירות לבתי המלון הרבים בעיר. מדובר במבצע לוגיסטי, במסגרתו ישוכנו השבים מחו"ל באילת (בדומה למלוניות שנפתחו בתל אביב ובירושלים) והדבר יסייע כלכלית לבתי המלון שאינם פועלים כעת. כמו כן, ייתכן כי למזג האוויר ישנה השפעה על הנגיף. המבצע ינוהל על ידי פיקוד העורף.

עוד נודע כי בצבא נערכים להקמת כאלף צוותים רכובים, בנוסף ל-300 הרכבים שהוקצו ללקיחת דגימות הקורונה, במטרה שאלה יוכלו לסייע לרשויות השונות, למד"א וכן לאוכלוסיית הקשישים ברחבי הארץ. כאמור, בימים אלה ישנם כ-700 חיילים שהתלוננו על סימפטומים המאפיינים קורונה, וכעת ניתן יהיה לבדוק אותם בעזרת המעבדה הצבאית.

בתוך כך, בימים אלה מתבצעים ניסויים שונים במטרה להפוך מערכות טיפול חירום בשדה הקרב לשימוש האזרחי במאבק בקורונה. המערכות הללו לא יכולות להחליף את מכשירי ההנשמה, אך הן יכולות לסייע בטיפול, ומתבצעות בדיקות במטרה לבדוק את השינויים הנדרשים כדי שמשרד הבריאות יוכל להשתמש בהן כתחליף חלקי.