הפרשן הפוליטי של חדשות 13, רביב דרוקר, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103fm בנוגע לישיבת הממשלה, במסגרתה נערך משאל טלפוני בין השרים אודות התקנות לשעת חירום שיזמה הנהלת בית המשפט. "הממשלה החליטה, כולל בנימין נתניהו בעניינו האישי לחלוטין, שעל עצירים זה כן יחול, וזה לא יחול על מישהו שנאשם אבל אינו עציר", הסביר דרוקר. בהמשך התייחס דרוקר לפלונטר הפוליטי בצל משבר הקורונה ואמר: "זו הפעם היחידה שאני יכול לסנגר על חוסר היכולת של גנץ לקבל החלטות, כי אין החלטה שהוא יכול לקבל כאן".

בפתח דבריו סיפר דרוקר  כי שלשום התקיימה ישיבת ממשלה, אשר עסקה "ישירות גם בסדרי משפטו של בנימין נתניהו". הוא הסביר כי בדיון על תקנות לשעת חירום עלתה יוזמה של הנהלת בית המשפט, לפיה יהיה אפשר לקיים את הקראת כתב האישום של נתניהו. "כמובן זה חל על כולם, אבל אנחנו מתמקדים בהקראת כתב האישום של נתניהו בווידאו", הוסיף.

דרוקר התייחס להתנגדותו של ח"כ יריב לוין (הליכוד), ואמר: "יש לו הסבר שנתמך בכך שב-2016 הוא אמר שהוא מתנגד לדבר כזה על עצורים ועל מי שיכול ללכת לבית הסוהר. בהתחלה, כשהוא כתב את זה, חשבתי שאולי באמת יש התנגדות אידיאולוגית, אך המחשבה חלפה במהירות, זאת לאחר שהתברר כי שבוע לפני כן הוא תמך בדבר שהכי התנגד לו בשנת 2016".

דרוקר הסביר כי "עצירים שמובאים בפעם הראשונה בחייהם לבתי משפט, להארכת מעצר ראשונה, בזה יריב לוין תמך. באותה ישיבת ממשלה, אושרו תקנות חירום שמאפשרות את זה לגבי אסירים בבתי סוהר, שלא יביאו אותם בכלל לבית משפט, שזו הפרת זכויותיהם הכי חריפה - בזה הוא תמך. דווקא באנשים שבאים מהבית וחוזרים הביתה, כמו נתניהו - בזה הוא לא תמך. לכן, כתבתי לו שהטיעון לא מחזיק מים ומופרך".

עוד אמר דרוקר כי את ההצעה לקיום דיונים משפטיים באמצעות וידאו, "הנהלת בתי המשפט רצתה להביא ושר המשפטים הביא בשמם". הוא סיפר כי על אף ששר המשפטים היה 'להוט' להעלות את ההצעה, ובן רגע הוא "זונח את זה תוך שניה וחצי, למרות שהוא הביא את התקנות, ואפילו לא מסביר אותן". הוא סיכם את השתלשלות האירועים ואמר: "הממשלה מחליטה, כולל בנימין נתניהו בעניינו האישי לחלוטין, שלעצירים זה כן יחול. למי שמובא לראשונה בחייו להארכת מעצר, זה כן יחול. אבל לא יחול על נאשם שאינו עציר".

הוא הדגיש כי "יכול להיות שזה חשד שווא", אך תהה: "הוא מקבל עשרות החלטות בימים אלה, מכמה צעדים תוכל לצעוד, ומה קורה לילדים להורים גרושים. מה היה קורה אם כל התקנות חירום היו מאושרות?", הוא פנה למגל ושאל אותו האם הוא "חושב שיש יום שעובר בו נתניהו לא חושב על המשפט שלו? גם בצל הקורונה?".

ינון מגל הביע את דעתו על התנהלות ראש הממשלה עם משבר הקורונה ואמר: "הוא מוכיח שהוא מנהל את העסק בצורה מאוד יפה ומאוד טובה, כל היום הוא בדיונים ומקבל החלטות מאוד מקצועיות וטובות. סך הכול העסק פה מנוהל טוב". מנגד, דרוקר טען כי לא מדובר במשבר ביטחוני אלא במשבר אזרחי, ותהה: "למה הממשלה, הפעם הראשונה שהיא מתכנסת לשמוע על המשבר באופן מסודר, זה אתמול? למה אין סקירה חודש לפני כן של פקיד ממשרד הבריאות?". הוא סייג והדגיש כי אינו "נמצא בעמדת מומחיות להגיד האם ההחלטות מקצועיות וטובות".

משפטו של ראש הממשלה היה עתיד להיפתח בסוף חודש מאי 2020. במידה והתקנות היו מאושרות, משפטו היה יכול להמשיך ולהתנהל כפי שתוכנן. ינון מגל התרעם ואמר: "אתם תפוסים על המשפט של נתניהו כאילו זה מרכז העולם. יש מגפה בעולם, אתה חושב שהסיפור הזה מעניין מישהו?". דרוקר הסביר למגל כי "יש ציבור די רחב שקשה לו להאמין לנתניהו, כי הוא כל הזמן מניח שבצל ההתמודדות שלו האמיתית על משבר הקורונה, רובץ לו העניין הזה", והוסיף: "כשקורים כאלה דברים, החשד מתגבר שאולי מישהו רוצה ללבות את המשבר ולהשתמש בו לצרכיו האישיים".

הוא התייחס ליחסים בין בכירי כחול לבן: היו"ר, בני גנץ, ומספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, והודה: "אני לא הכרתי אף פעם מצב כזה מתוח ועימותי שקיים בין גנץ ולפיד כרגע. גנץ מרגיש שפעם שעברה 'אתה דפקת לי את האחדות והכניסה שרציתי; אתה הולך לדפוק אותי עוד פעם; אתה מפעיל פה זכות וטו ומשאיר אותי עירום; אתה גורם לכך שאהיה באיזה מטחנה ציבורית בין נתניהו ובינך ואני נראה כמו סמרטוט'".

הוא הוסיף: "אתמול יצאה ידיעה ב'הארץ' שכביכול גנץ לא רוצה להיכנס לאחדות. תוך דקה וחצי אנשי גנץ התקשרו ותדרכו שזה לפיד מדליף, שזה בדיוק הפוך וגנץ הודיע בישיבה שהוא רוצה להיכנס לאחדות, אנשי גנץ מעבירים מסרים לליכוד, שלא ידאגו כי – 'גם אם מאיר כהן יבחר נדאג להזיז אותו אם זה יהיה מכשול לאחדות', גבי אשכנזי אומר שאולי זה לא נכון כל הדרך הזאת לבחור את מאיר כהן".

לסיום יצא דרוקר להגנת גנץ והודה כי אמנם "הוא אדם שלא יודע כל כך לקבל החלטות, מתמהמה ומוציא את הסביבה שלו מהדעת כי הוא לא מקבל החלטות, אך בהחלטה הזו הספציפית, אין לו כמעט החלטה שהוא יכול לקבל; להיכנס 15 אנשים? זה מוות פוליטי ועדיף שיפרוש מהפוליטיקה. להישאר בחוץ? זה גם מוות פוליטי. להקים ממשלת מיעוט? הוא לא יכול. ללכת לבחירות חדשות? זה טירוף. באמת, זו הפעם היחידה שאני יכול לסנגר על חוסר היכולת של גנץ לקבל החלטות כי אין החלטה שהוא יכול לקבל כאן. אני חושב שהבלגן בכחול לבן הוא ברמה כזאת, שבאמת, רק נתניהו יכול להציל אותם מעצמם".