על רקע התפטרות יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מתפקידו, וסירובו לקבל את הכרעת בג"ץ בנוגע לבחירת יו"ר חדש, שוחח הערב (רביעי) ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לנושאים הפוליטיים הבוערים, ובכללם הדיווחים על מתיחות ב"קוקפיט" של מפלגתו.

אריה: ערב טוב, אתה שומר שלישית היום?
אלעזר: ניסיתי לשמור בתוך המליאה כשיולי דיבר.

בן: ממתי אלופים משתתפים בתורנויות שמירה? זה ביזוי של הדמוקרטיה.
אלעזר: בהתנדבות, הכל בהתנדבות.

אריה: דוגמה אישית.
בן: לפני שממשיכים, מהצייצן יובל יועז, אני מודה לו, מצייץ כרגע שיועמ"ש הכנסת הודיע לבג"ץ עכשיו: "לא ניתן לאמץ את המתווה שמסמיך את הוועדה המסדרת להכניס את בחירת היו"ר לסדר היום. תקנון הכנסת לא מאפשר להגדיר הצעה לבחירת יו"ר כהצעה לסדר, לכן אין סמכות לוועדה המסדרת". 
אריה: חמצן! אני לא יכול לנשום. יש תרגום לעברית?
בן: לא. תרגם לנו את זה אלעזר. מה הוא אומר? אי אפשר לבחור יו"ר עכשיו אלא רק אחר כך.
אלעזר: כן. אני לא חושב שהדיון הוא היומיים, או השעות או הדקות שיהיה יו"ר או לא יהיה יו"ר.

בן: אז על מה הדיון?
אלעזר: אני חושב שהדיון הוא על המחר. אם יו"ר הכנסת ואני אומר לכם באתי לעשות לו כבוד, נכנסתי לאולם היום, באתי מוקדם כדי לשבת, חשבתי שזה הולך להיות הנאום האחרון שלו ולעשות לו כבוד. כמו שאמרתי לו שלשום גם, שיש לי כבוד אליו, היה לי כבוד אליו, יש לי וגם יהיה לי. אבל מה שהוא עושה כאן עכשיו, תשמעו זה כאילו אין מחר, כאילו אין מדינה. הדברים שיו"ר כנסת לא מקבל את פסיקת בג"ץ, זה לא משנה עכשיו אם זה אקטיביזם או לא, אתם יודעים יותר טוב ממני שגם הנלחמים הכי גדולים באקטיביזם, כמו פרופסור דניאל פרידמן ועוד, אמרו שלבג"ץ לא הייתה ברירה. שיולי אדלשטיין דחף את בג"ץ למקום שאין לו ברירה, לא רק להורות לו מה לעשות אלא גם לתת לו זמנים. מה שאני אומר זה שיהיה מחר.

אריה: יהיה מחר בוודאי, אבל תסביר לי עניין אחד, אם היום הייתה בחירה ליו"ר ומאיר כהן היה נבחר, מה הייתם עושים ביומיים האלה שאתם לא יכולים לעשות ביום ראשון?
אלעזר: אז אני רוצה להגיד לך משהו. אני אגיד לך את האמת, אני לא חושב שהרבה. אבל זה לא הדיון. הדיון הוא אם בג"ץ הנחה על יום רביעי, אז מקיימים קודם כל את החלטת בג"ץ. אם אנחנו נרוויח משהו או לא, זה בכל לא הדיון, זה דיון קטן. אני אפילו לא אומר לך שאם כבר היה נבחר יו"ר אז אולי היה אפשר לעשות יותר טוב מגעים לאחדות, כיוון שזה כבר לא היה קלף של "אם תבחרו אני אנתק את המשא ומתן". בסדר, גם זה הגיוני.

אריה: לא משנה, אני לא מתווכח. תשמע, הליכוד אומר שאם מאיר כהן היה נבחר ליו"ר, אז אין מגעים לאחדות, שאני לא יודע אם זה נכון או לא.
אלעזר: תקשיב אריה, אתה יודע שהשיקול הזה הוא ממש לא שיקול של יו"ר כנסת, זה שיקול של ממשלה. תתאר לך ש-61 היו אומרים 'אנחנו לא רוצים משא ומתן', אז יו"ר כנסת יכול להכריח אותם?

אריה: למה אי אפשר לקבל את הדברים כפשוטם ולהגיד 'אני לא יכול לעשות משהו על פי הוראת בג"ץ בניגוד לחוק להבנתי, ולכן אני מתפטר, שלום'?
אלעזר: אני אגיד לך למה, אני אענה לך, יולי אלדשטיין הוא לא בחור טיפש והוא גם מכיר את התקנון מעולה. אם הוא לא רצה לקיים הוא היה יכול להגיד אתמול או שלשום, למה הוא משך את זה עד להיום? כדי להגיד לבג"ץ אני לא מקיים את ההחלטה שלך.

בן: מיצינו את יולי אדלשטיין. אני רוצה לשאול אותך, רביב דרוקר אמר אצלנו היום בבוקר וגם אני חושב ככה: "המתח בקוקפיט בצמרת כחול לבן חסר תקדים". אתם על סף התפוצצות, גנץ מאשים את הבוס שלך של המפלגה שלך, יאיר לפיד, שהוא מטרפד אותו וכולי. מה אתה יכול להגיד לי על זה?
אלעזר: שאני מכיר את האמירות האלה בגלים עולים ויורדים מאז שכחול לבן קמה, ואני מקווה מאוד ואעשה את כל מה שאני יכול כדי שכחול לבן תישאר מאוחדת.

אריה: אבל יש חילוקי דעות מהותיים.
אלעזר: לא יודע אם מהותיים, יש חילוקי דעות בקוקפיט, אני חושב שיש חילוקי דעות גם בתוך המפלגות. זה טבען של מפלגות כשאתה לוקח אנשים שיש להם אמירות, אז יש ויכוחים.

בן: אם לא היה מספיק מסובך פה לסיום, בערוץ הכנסת פורסם לפני כמה דקות שחברת הכנסת סונדוס סאלח מהרשימה נמצאה חיובית לקורונה. עמית סגל אחר כך צייץ, בצדק, שאם לא יימצא פיתרון שיאפשר להכניס חולי קורונה לכנסת או שישתתפו בהצבעה מרחוק, זו תוספת שלי, אי אפשר יהיה לחוקק את חוקי נתניהו שמצריכים 61 ידיים. האם יכול להיות שהמוסד הדביק את סונדוס בקורונה? אני צוחק.
אריה: סביר להניח.
אלעזר: אנחנו באחלה חוש הומור, אבל אין ספק שהמצב הזה מחייב את יו"ר הכנסת, ואולי גם בשביל זה צריך לבחור מהר ככל האפשר, שידבר איתנו איך אפשר להצביע בעידן הקורונה. כמו שמקיימים דיונים בוועדות בחדרים נפרדים, כמו שדרך אגב, חברי כנסת הצביעו השבוע, גם רם בן ברק וגם שוסטר, מהיציע, שזה אף פעם לא היה, יכול להיות שצריך לאפשר לחברי כנסת להצביע בזום, קוראים לזה? אם רבנים התירו להשתמש בזום בליל הסדר, אז נראה לי שיו"ר כנסת יכול להתיר להשתמש בזום.

בן: קודם כל שיהיה יו"ר כנסת, אחר כך נדבר.