הרשויות ברמאללה הודיעו הערב (רביעי) על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית, כאשר אישה בשנות ה-60 לחייה, תושבת כפר בדואי שנמצא צפונית לירושלים, שנדבקה אמש ואושפזה, מתה מהווירוס. במקביל, זוהו שם שני נדבקים חדשים.

כזכור, מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט גם ברשות הפלסטינית, כשבימים האחרונים דווח כי ישנם מעל 50 בני אדם בשטחי הרשות שנדבקו בנגיף.

בתחילת השבוע כאמור, גורמים ישראלים בכירים מסרו כי שר האוצר, משה כחלון, חתם על צו לצורך העברת 120 מיליון שקלים מכספי המיסים הפלסטינים, שיועברו לרשות כסיוע חירום מחשש להסלמת המצב הבריאותי בשטחה. כחלון קיבל את ההחלטה בין השאר בעקבות בקשות שהועברו אליו מטעם מערכת הביטחון.

עוד ציינו הגורמים הבכירים כי הרמטכ"ל אביב כוכבי, יחד עם מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון ובכירים נוספים במערכת הביטחון שוחחו ארוכות עם כחלון והביעו דאגה מכך שמשבר הקורונה מחריף את המשבר הכלכלי בגדה המערבית, ואלו עלולים להביא לקריסת הרשות הפלסטינית.

כזכור, גם רצועת עזה נכנסת לרשימת האזורים הנגועים בקורונה, זאת לאחר שהתברר כי שני פלסטינים, שחזרו מפקיסטן והיו בבידוד במעבר רפיח, נדבקו בנגיף.