מאחורי הקלעים של הוועדה המסדרת שהתכנסה היום (חמישי), מסתמן כי אם לא תקום ממשלת אחדות או לפחות לא יושגו הסכמות עקרוניות עד סוף שבוע הבא, החקיקה שמונעת מנאשם להרכיב ממשלה תושלם עוד לפני חג הפסח, כך לפי בכירים בגוש השמאל-מרכז.

ביום שני כל החוקים שהוגשו בנושא יקבלו מספר סידורי ויכנסו לצנרת החקיקה. מסתמן כי לצורך קידום החקיקה הזאת תוקם ועדה מיוחדת וזה יקרה כבר בשבוע הבא.

כזכור, גורמים בגוש השמאל-מרכז כבר אמרו למעריב כי מבחינתם בחירת יו"ר כנסת חדש תרכך את עמדת נתניהו והימין במשא ומתן, ותהווה מנוף לחץ יעיל על נתניהו.

בתוך כך, חבר הכנסת מיקי זוהר אמר בוועדה המסדרת "אם גנץ ימנה את מאיר כהן ליו"ר כנסת - יסתיים המשא ומתן לאחדות. יש עדיין רצון לאחדות מצד כחול לבן, לפחות חלק מהנהגת כחול לבן. מצד שני, יש חלק שלא רוצה בממשלת אחדות. די ברור מי רוצה ומי לא".

ח"כ זוהר הוסיף: "ראש הממשלה הולך להודיע שמהרגע שיתמנה יו"ר כנסת מטעמם של כחול לבן שלא בסיכום, כל הדיונים על ממשלת אחדות יפסקו. ברכות למשותפת על ההישג שמנעה ממשלת אחדות".

מנגד, מספר 3 בכחול לבן, ח"כ משה בוגי יעלון, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ""המאבק בקורונה כל-כך 'חשוב' לליכוד עד כדי קריאה לממשלת אחדות, אך הליכוד מחרים, כן מחרים! את ישיבת וועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא. זה הפער בין אחריות לשיקולים פוליטיים".