חנה שמואל, ביתה של יונה שוורץ, השוהה במרכז הרפואי שוהם בפרדס חנה, שוחחה הבוקר (חמישי) עם חברי הקבינט ב-103FM והתייחסה להפגנות על פינוי המרכז, המשמש לאכלוס קשישים תשושי נפש, לטובת שיכון חולי קורונה. "למה דווקא את הקשישים האלו מפנים לטובת חולי קורונה?" תמהה שמואל והוסיפה, "אנחנו לא מבינים את ההיגיון בזה ואף אחד לא מספק לנו הסברים. זה נעשה כמחטף". 

ההחלטה, מספרת שמואל, נחתה על משפחות המטופלים במוסד בהפתעה. "לא ידענו מזה, לא התקשרו אלינו משום משרד רשמי, לא ממשרד הבריאות ולא מבית האבות. רק למחרת, במהלך ההפגנה, התקשרה אליי אילנה הדוברת של שוהם ואמרה לי שזה מה שהולך לקרות. אמרתי לה שזה לא מקובל עליי ושאנחנו נשכב על הכביש ולא ניתן שיעבירו אותם", אמרה.

היו רופאים שאמרו שמדובר בגזר דין מוות לחלק מהמאושפזים.
"זה אומר גזר דין מוות להורים, לאחים, לאחיות שלנו. אלה אנשים תשושי נפש, הם לא מבינים, הם חיים במין בלה לנד, להעביר אותם חדר עושה להם רגרסיה, אז להעביר אותם מקום? לאנשים שהם לא מכירים? לאנשים שצריכים לקלח אותם? לתת להם תרופות? להשכיב אותם במיטה?



עכשיו התברר לנו תחת חקירות, אף אחד לא אומר לנו ואנחנו נאלצים לחקור את העניין הזה לבד, שרוצים לאשפז אותם בבית אבות שנקרא 'טנדר לאבינג קאר', זה אחד מהסניפים, שלפני חודשיים באור יהודה סגרו אותו, כי היה שם אינוס והתעללות בקשישים. לשם רוצים להעביר את אמא שלי? משרד הבריאות רוצה בחסות הקורונה להעיף את הקשישים האלה לאלף אלפי עזאזל, לבתי אבות פרטיים ולהוריד את האחריות מהמדינה וממשרד הבריאות".

זה מפתיע, בהתחשב בקמפיין של משרד הבריאות שחשוב לשמור על סבא וסבתא.
"זה בדיוק העניין. אנחנו יודעים שזה מחטף, כנראה 'נדל"ני', בחסות הקורונה. אמא שלי מתגוררת שם 9 שנים ולאורך השנים אני שומעת כל הזמן איך רוצים לסגור את מחלקות הקשישים. זה גן עדן בטבע, נלחמתי הרבה כדי שאמא שלי תגיע לכאן, זה מקום גדול ותאר לך כמה מגדלים קניונים אפשר להקים כאן. תאר לך שהיית שומע פתאום, בדרך לא דרך, שמפנים את אבא שלך לטובת איזה מגדל?"

אנחנו לא נמצאים בימים רגילים, יש היערכות וחשש ממגפה שתתרחב לממדים איטלקיים.
"יש לא מעט בתי חולים, ברמת החיל, ב'אסותא' תל אביב והרצליה, יש לא מעט בתי חולים שעומדים עם מתקנים, למה לא משתמשים בהם? בשוהם עצמה יש מבנים סגורים שלא משתמשים בהם, למה לא משפצים אותם? בסין בנו שני בתי חולים בחודש, למה לא משפצים אותם ומכשירים אותם לחולי קורונה? הם רוצים להביא קשישים חולי קורונה ובמקומם להעיף קשישים תשושי נפש, מה ההיגיון בזה?".

קורונה- שאלות ותשובות