הרב הראשי לצה"ל, הרב אייל קרים, פרסם היום (חמישי) הנחייה שקיבל מהרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לפיה צוותים של צה"ל ומגן דוד אדום יבצעו בדיקות קורונה גם בשבת. בהנחיה נכתב בין היתר כי "בדיקות אלה לשוהים בבידוד הינן צורך הכרחי שיש בו משום פיקוח נפש, ועל כן הן מותרות בשבת".

עוד נכתב בהנחיה: "זיהוי מוקדם ככל שניתן של אדם שנדבק בנגיף, תסייע להנחות על בידוד לכל מי שבא איתו במגע, ויפה שעה אחת קודם. לפיכך, חיילי צה"ל ומפקדיו יעשו כל שנדרש, גם במהלך השבת, כדי להוציא משימה זו אל הפועל".

כזכור,המעבדה לזיהוי נגיף הקורונה של צה"ל נפתחה שלשום בבסיס הרבנות הצבאית בצריפין בשיתוף משרד הבריאות. למעבדה יכולת לבדוק מאות דגימות קורונה ביום שיאספו על ידי צוותי ניוד ייעודיים המורכבים מאנשי המשטרה הצבאית, חיל-הלוגיסטיקה וחיל-הרפואה. לטובת הפעלת המעבדה מוקמת שלוחה ייעודית במוקד מקול הלב, אליה יוכלו לפנות משרתים עם תסמינים המצריכים בדיקה.

המהלך הינו חלק מהיערכות צה"ל לנגיף הקורונה ובין הצעדים שחיל-הרפואה והרבנות הצבאית נוקטים על מנת לשמור על הרציפות התפקודית והכשירות המבצעית של צה״ל, וכן חלק מהסיוע הלאומי שצה״ל מעניק בימים אלו למערכת הבריאות האזרחית.

קורונה - שאלות ותשובות