תגובות מעורבות נרשמו היום (חמישי) במערכת הפוליטית להחלטתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר הכנסת, ובכך לסמן את הדרך לפילוג כחול לבן ולכניסת "חוסן לישראל", בשיתוף ח"כ האוזר והנדל מ"תל"ם", לממשלת האחדות המסתמנת.

בימין בירכו את גנץ על החלטתו. שר החינוך, רפי פרץ, צייץ בטוויטר "בהצלחה, חבר", וצירף תמונה משותפת שלו ושל גנץ מימי שירותם הצבאי. שותפו ל"ימינה", שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הרחיב מעט יותר וכתב: "נראה שסוף סוף גנץ מפתח עמוד שדרה, מתנתק מלפיתת החנק של לפיד ויעלון, ומתחיל לנהוג באחריות לאומית. קורטוב של אופטימיות זהירה".

שר הביטחון ויו״ר ימינה, נפתלי בנט, צייץ: ״אני מברך את בני גנץ על הצעד האמיץ של כניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו. זה הדבר הנכון לישראל בעת חירום זו. הדיווחים על שיח תיקים הם פייק ניוז מוחלט. ראש הממשלה או מי מטעמו לא דיברו איתי או עם מישהו מטעמי על כלום״.

ח"כ גדי יברקן, שעבר מכחול לבן לליכוד לפני מערכת הבחירות האחרונה, צייץ: "כשהאמנתי בצדקת דרכי, ובאמת. שחיתי נגד הזרם כל חיי. לפעמים הזרם משנה כיוון ובא בעקבותיך".

במקביל, בשמאל ביטאו אכזבה מהמהלך, שלמעשה מאפשר את המשך כהונתו של בנימין נתניהו בראשות הממשלה. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, צייץ: "ביזיון". יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, צייץ: "אלה לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות", כפרפראזה על ציטוטו המפורסם של אבא אבן כלפי העם הפלסטיני. ח"כ יאיר גולן (מרצ) צייץ לגנץ: "המוני אזרחים בחרו בך כדי להחליף את הנאשם בפלילים ולא כדי לשבת איתו. שלוש מערכות בחירות התייצבנו ועשינו כל שביכולתנו, כפי שהתחייבנו, כדי להפוך אותך לראש ממשלה. בחרת לזרוק לפח הזבל את קולותיהם של כל אלה שהאמינו לך. בני אחי, במילותיך שלך: תודה רבה, אנחנו נמשיך מכאן".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר לערוץ הכנסת: "שלושה רמטכלים, וזה מה שיוצא מכם? זוחלים? חלשים? בית ספר לחסרי חוליות? כחול לבן קמה במטרה אחת: להזיז את בנימין נתניהו, ואז הם זוחלים לממשלת נתניהו. זחילה על גחון. צריך להכניס את המקצוע הזה לאולימפיאדה. חבר הכנסת בני גנץ וחבריו הזוחלים צריכים לקבל מדליית זהב על זחילה בגחון. ליאיר לפיד מגיעה מילה טובה, עופר שלח וחבריו".