האפידמיולוגית אלה נווה התארחה בתוכניתו של יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM וסיפרה כיצד ניסתה במשך שבועות לעורר שאלות מחקריות, ולבדוק האם בעצם הקורונה הגיעה לישראל כבר לפני מספר חודשים. "לא הייתה כל מודעות מהיכן הגיעו המסלולים של תיירים סינים. אולי לקשרי תעשייה ומסחר, אולי סטודנטים", סיפרה, "ההערכה של החוקרים היא שהקורונה החלה באוקטובר, כשהיו שמיים פתוחים. כל אדם שהיה בערים הסיניות היה יכול להביא את הקורונה לישראל. התחלנו לבדוק את המספרים, מדובר בעשרות אלפים של פועלים סינים ותיירים לדוגמה שנכנסו לארץ". 

עוד אמרה נווה, כי "ההשערה שפרסמתי היא על התחלואה שעונה על הגדרה של קורונה ומשרטטת מסלולים שהיום כבר לא נראים חריגים. למשל: חולים באופן חריג בנובמבר עם חום ושיעולים, פנייה של תושבת חיפה שבעלה חזר מסין באוקטובר ושבועיים לאחר מכן התגלו אצלו סימפטומים המזוהים כיום עם נגיף הקורונה".

אז מה אפשר לעשות? 
"אם הנגיף הגיע קודם לכן, אז ההשערה היא שאנשים פתחו אליו נוגדנים לריפוי. למשל בחיפה, רואים תחלואה נמוכה וזה לא הגיוני כי המחלה מתפשטת. אם אנחנו מחוסנים אז למה אנחנו בהסגר? אם יש נוגדנים אפשר לקחת אותם לצורכי ריפוי. יכול להיות שאנשים בחיפה חלו ופתחו נוגדנים ומשרד הבריאות חייב לברר את השאלה הזאת ולא רק בחיפה. כמו כן, אין שום אזכור בתקשורת בקשר של נשאים לישראל".

בהמשך השיחה היא התייחסה לדיווח בחדשות 12, לפיו בבתי חולים בישראל מעכבים את קבורתם של עשרות נפטרים מבוגרים, כדי לבדוק האם מתו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. החשש הוא שמספר המתים מקורונה הנו גבוה משמעותית מהנתונים הרשמיים.

"יכול להיות שהמספרים רחוקים מהמציאות והיו הרבה פטירות ממחלות ריאה. למשל בחיפה יש הרבה סימפטומים של מחלות ריאות שחופפות את הקורונה בגלל זיהום האוויר", הדגישה עוד, "חובה לחקור את זה בדחיפות. אם מפספסים שלושה חודשים קודם לגילוי, מפספסים הרבה מקרי קורונה בקהילה". נווה סיכמה: "נכון לפברואר 2020 אמרו שקורונה זו מחלת שיעול, ופתאום עדכנו שיש גם תסמין של חום".