שלושה בקבוקי תבערה הושלכו הלילה (חמישי) לעבר רכב משמר הגבול של משטרת ישראל ביציאה מיצהר. בתקרית לא היו נפגעים אך נגרם נזק קל לרכב. במג"ב רואים את האירוע כפעולת טרור שכוונה לעבר הלוחמים. 

גורמים במג"ב מסרו כי הבקבוקים הושלכו לעבר הרכב הממוגן שעשה דרכו מהיציאה מהיישוב יצהר עם לוחמים שסיימו פעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי". לאחר האירוע הגיעו כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל מבצעים כדי לבצע סריקות לאיתור החשודים.

שריפה שפרצה כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה (צילום: דוברות המשטרה)
שריפה שפרצה כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה (צילום: דוברות המשטרה)

ממג"ב נמסר כי "מדובר באירוע טרור חמור מאוד ובעליית מדרגה קיצונית" בכל הקשור לאלימות המופנית כלפי הלוחמים, שפועלים לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחון התושבים באזור יצהר. לאחרונה התגברה האלימות מצד פורעים תוך ניסיון להמשיך בבנייה בלתי חוקית במאחז "קומי אורי". במג"ב מדגישים שהאירוע החמור הזה לא ירתיע מהמשך ביצוע המשימה לאכיפת החוק והסדר בגזרה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מגנה בתוקף את אירוע האלימות החמור נגד כוח מג"ב שבוצע בלילה. כוחות הביטחון שומרים על כולנו. זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשכוחות מג"ב והמשטרה מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה".

בחודש נובמבר האחרון נפצעו שלושה שוטרים לאחר שאבנים הושלכו לעברם ונזק נגרם לרכב כיבוי ורכב משטרה, במהלך פעילות של כוחות משטרה וכוחות הביטחון ביצהר. בתוך כך נריה זארוג, תושב המקום אשר קיים נגדו צו הרחקה מהשומרון, התבצר בבית במקום וחולץ לאחר ששוטרים כיתרו את המבנה. לאחר חילוצו הוא נעצר לחקירה.

עם הגעת כוחות משטרה כוחות ביטחון ליישוב נתקלו הכוחות בעשרות צעירים שהתפרעו ונקטו באלימות קשה שכללה בין היתר יידוי אבנים, השלכת בקבוקי צבע וחפצים לעברם. הכוחות פעלו למעצרו של החשוד כאמור, והשיבו את הסדר על כנו.
 
בתגובה קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לכבד את החוק ולהפסיק מיד את האלימות נגד כוחות הביטחון. "יש לאפשר לחיילי צה"ל וכוחות מג"ב, ששומרים על כולנו, לבצע את עבודתם. לא נסבול הפרות חוק".

האירוע הצטרף לשלוש תקריות אלימות שהתרחשו במהלך חודש אוקטובר ביצהר. כזכור, ב-20 באוקטובר תקפו כ-30 מתנחלים מהיישוב כוח של מג"ב, יידו לעברו אבנים ואף ניקבו צמיגים של רכב משטרתי. במהלך האירוע נפצע אחד הלוחמים.