"צעדים חסרי תקדים": השלטונות במוסקבה הורו על הפסקת כל הטיסות הבינלאומיות, ועיריית מוסקבה הורתה על סגירת חנויות ואתרי הבילוי והפארקים - החל מיום שני הקרוב ולמשך שבוע - בעקבות זינוק חד במספר המקרים המאובחנים של נשאי נגיף הקורונה

רשויות הבריאות דיווחו אתמול על 182 מקרים חדשים - הזינוק החד ביותר עד כה - והמספר הכולל הרשמי עומד על 840 מקרים ושלושה מקרי מוות ב־56 אזורים שונים ברחבי המדינה. במוסקבה נרשמה העלייה הגדולה ביותר: 136 מקרי הידבקות חדשים. "הצעדים הם חסרי תקדים בהיסטוריה המודרנית של רוסיה, ויגרמו חוסר נוחות לחיי היומיום של כולם", אמר ראש העיר סרגיי סוביאנין". 

נגיף הקורונה (צילום: שאטרסטוק)
נגיף הקורונה (צילום: שאטרסטוק)


בריטניה ממשיכה להקשיח את מדיניות הסגר הנוכחי במדינה, במסגרת התמודדותה עם התפשטות נגיף הקורונה. המלכה אליזבת העניקה ביום רביעי את הסכמתה המלכותית לחקיקת חירום, המעניקה חיזוק זמני לסמכויותיהם של שרים, מועצות, משטרה ואנשי מקצוע בתחום הבריאות. כעת יוכלו, למשל, השרים להגביל או לאסור אירועים והתכנסויות "בכל מקום". הנתונים בבריטניה: עלייה במספר חולי הקורונה ביממה האחרונה לכדי קרוב ל־10,000 מקרים מאושרים וכ־1,500 מתים בסך הכל.  עבריין מין בן 84 הפך לאסיר הראשון שמת בבריטניה ממחלת הקורונה מאחורי סורג ובריח.

בספרד, שם הפרלמנט אישר לפנות בוקר את הארכת מצב החירום עד 11 באפריל, נרשמה אתמול ירידה קלה בקצב התמותה. 655 בני אדם מתו בתוך יממה - ירידה של 83 קורבנות לעומת היום הקודם. בסך הכל בספרד כעת לפחות 4,089 מתים מקורונה - שני שלישים מהם מעל גיל 80. כמו כן, נוספו יותר מ־8,500 מקרים חדשים, עלייה של כ־2,000 מקרים לעומת היממה הקודמת. המספר הכולל עומד על יותר מ־56 אלף נשאים, ומעל ל־3,600 מהם בטיפול נמרץ.

קורונה בספרד (צילום: רויטרס)
קורונה בספרד (צילום: רויטרס)


איטליה המשיכה אתמול את מגמת הירידה האיטית במספר הקורבנות, אולם עדיין יש עלייה במקרי ההידבקות. 662 בני אדם מתו, לעומת 683 יממה קודם לכן, ומניין הקורבנות הכולל עומד על 8,165. מנגד נוספו 4,492 מקרי הידבקות, אלף יותר בתוך יממה, ובסך הכל יש יותר מ־80,500 נשאים מאומתים.

ארה"ב חצתה את רף אלף הקורבנות, כאשר מדינת ניו יורק ממשיכה לספק את המספרים הגבוהים ביותר. המושל אנדרו קואומו דיווח אתמול שמניין המתים עלה ל־385 בני אדם אחרי שיותר ממאה חולים מתו בתוך יממה. קרוב ל־6,500 מקרי הידבקות חדשים נוספו והמניין הכולל עומד על יותר מ־37,250 נשאים, כ־57 אחוז מתוכם רק בעיר ניו יורק, ונרשם זינוק חד של 40 אחוז במספר המתאשפזים שכעת מגיע ליותר מ־5,300.