מבחן ראשון לבני גנץ ו"חוסן לישראל": ח"כ עופר שלח (יש עתיד) הודיע הבוקר (שישי) כי סיעתו תתחיל לקדם בכנסת בשבוע הבא את הצעת החוק המבקשת למנוע ממי שהוגש נגדו כתב אישום מלכהן כראש ממשלה. בפוסט שהעלה הבוקר בפייסבוק כתב שלח: "מבחן אחד יהיה לאנשי חוסן לישראל, כבר בשבוע הבא: אנחנו נקדם את החקיקה, שהם היו שותפים לה, האמורה למנוע ממי שיש לו כתב אישום להרכיב ממשלה". 

"האם אבי ניסנקורן יבלום אותה בוועדה המסדרת? האם חילי טרופר, מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן יצביעו נגדה במליאה? ", הוסיף חבר הכנסת. אתמול אמורה היתה הועדה המסדרת בכנסת להתכנס כדי לדון באיחוד סיעות יש עתיד ותלם לסיעה אחת אולם הדיון בוטל בסופו של דבר ונדחה למועד שטרם נקבע. אם האיחוד ייצא לפועל, הסיעה החדשה תמנה 18 חברי כנסת והיא תבקש לשמור לעצמה את השם כחול לבן. מהלך כזה "יכלא" את שני המורדים בתלם, יועז הנדל וצבי האוזר, בתוך הסיעה הגדולה מבלי יכולת לפרוש ולהצטרף לחוסן לישראל.

בתוך כך ח"כ מאיר כהן מיש עתיד, שהיה מועמדה לתפקיד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אמר ביומן הצהריים בכאן ב: "מהרגע שבני גנץ קיבל את המנדט להרכיב ממשלה הוא נשא ונתן עם הליכוד על הקמתה של ממשלת אחדות בראשות נתניהו. הוא היה חלש מדי". לדבריו, אנשי יש עתיד היו מוכנים לתמוך בממשלת נתניהו מבחוץ לחצי שנה בתקופת משבר הקורונה אך בני גנץ מיהר בהחלטתו".