יו״ר הכנסת החדש בני גנץ, שהיה עד אמש יו״ר כחול לבן, פרסם היום (שישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו התייחס לביקורות הרבות שמופנות כלפיו בעקבות החלטתו להצטרף לממשלת אחדות לאומית בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חרף התנגדותו הנחרצת לכך במהלך השנה האחרונה.

״ביום הזה אני שלם יותר מתמיד. אני שלם כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך״ כתב גנץ בפתח דבריו וציין כי ״אלו לא ימים רגילים. ישראל במצב חירום. מאות אלפי משפחות מבוצרות בבתים, יש תחושת חירום אמיתית מפני איום בריאותי שקוטל חיי אדם ואיום כלכלי הרסני. בעת הזו מנהיגים צריכים לבחור מה נכון ולשים את המשקעים והחשבונות האישיים הקיימים בצד״.

״הגענו לצומת בה חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על ניסיון להגיע לפשרות״ המשיך גנץ ״גבי ואני, יחד עם שותפים רבים, החלטנו שאנחנו לא גוררים את ישראל לבחירות בשעת חירום שתימשך תקופה ארוכה והשלכותיה יהיו ארוכות טווח. בשנה האחרונה יצאתי למסע לו היו שותפים יאיר ובוגי וחברים נוספים שהקימו ביחד איתנו את כחול לבן. אנשים ערכיים ופטריוטים, ישראלים שאוהבים את המדינה ודואגים לה מעומק נשמתם״.

״בימים האחרונים הצעתי כל דרך בכדי שנישאר ביחד ונבחן את כל החלופות האפשריות״ המשיך גנץ וציין כי ״הצעתי להם שתפקיד יו"ר הכנסת יועבר אליי זמנית או לחלופין שנמנה את ח"כ מאיר כהן, אדם ראוי מאין כמוהו, בתנאי שיתחייב לפרוש אם חלילה נתפצל. לצערי הם סירבו, ודקות אחרי שהגשתי אני את מועמדותי, הם בחרו לעזוב את כחול לבן. יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד, דלתי תמיד תהיה פתוחה״.

״אני לא אהיה זה שלא ניסה למנוע את המשך הפגיעה בשלטון החוק למשך שנה לפחות״ הדגיש גנץ והוסיף: ״אני לא אהיה זה שלא מנסה למנוע בחירות רביעיות, אני לא אהיה זה שמסרב בכל תנאי להיכנס תחת האלונקה בשעת חירום. אני וחבריי נעשה כל מאמץ להקים ממשלת חירום לאומית. נטפל במשבר הבריאותי. נוציא את המדינה מהטראומה הכלכלית וננסה לאחות את פצעי השנאה המדממים הקורעים אותנו מבפנים״.

״אני מחבק את מי שכועס. אני אוהב את מי שמאוכזב. אני מכבד כל אדם. אני מבטיח לכולכם באופן אישי: אבטיח בכל דרך כדי שהדרך שלנו תנצח. ראיתם בעבר שעשינו את הבלתי יאומן, וכך יהיה גם הפעם. כולם מדברים על הבטחות בחירות, אבל יש הבטחה אחת שאני לעולם לא אפר - ישראל לפני הכל. שימרו על הבריאות. שמרו על המשפחה. אנחנו נשמור עליכם״ סיכם יו״ר הכנסת החדש את דבריו.

יו״ר סיעת יש עתיד יאיר לפיד, שותפו של גנץ עד אמש, כתב גם הוא פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו נכתב: ״הבוקר עלה. השבת מתקרבת. עדיין אין לי תשובה לשאלה שמעסיקה את כולם. אני לא יודע למה גנץ ואשכנזי החליטו לפרק את כחול לבן. לזחול לממשלה של ביבי. לא מדובר בממשלת אחדות. זה בטח לא בגלל הקורונה. הרי אף אחד מהם לא טרח אפילו לבקש את תיק הבריאות. כל הדיבורים על ׳להכנס מתחת לאלונקה׳ הם קשקוש מביך. לא נכנסתם מתחת לשום אלונקה. נכנסתם מתחת לביבי״.
 
״אני לא מתכונן להתעסק בזה יותר מדי״ המשיך לפיד ״יש לנו יותר מדי עבודה לעשות. הנה המשימה הראשונה: לגרום לאנשים להאמין מחדש בכוחם. ביכולתם לשנות את המציאות. להחזיר את התקווה כתוכנית עבודה. הישראלים עשויים מחומרים חזקים. משברים תמיד מוציאים מאיתנו את הטוב ביותר. שינוי הוא לא ספרינט – הוא מרתון.  ממשלת אחדות אין, אבל אחדות בתוכנו יש. הצעיר מקומה 2 שדופק על הדלת של השכנה המבוגרת שלו לשאול אם היא צריכה משהו מהסופר, הוא יותר אחדות מכל ממשלת הבובות שביבי מקים לעצמו״.

״מישהו צריך גם להגן על הדמוקרטיה. עכשיו יותר מתמיד״ הבהיר לפיד וציין כי ״כל דמוקרטיה שהתמוטטה אי פעם עשתה את זה בחסות "מצב חירום" כלשהו. הערכים והעקרונות שלנו לא נעלמים בזמן חירום. אנחנו זקוקים להם יותר מאי פעם. אנחנו נגן עליהם יותר מאי פעם.