נמשכת מחאת "הדגלים השחורים": שיירה של עשרות רכבים מפגינים היום (שבת) מול ביתם של חברי כנסת מ"חוסן לישראל" כדי למחות בפניו על הכוונה להפר את הבטחתו ולשבת בממשלתו של נתניהו.

המפגינים רצו להפגין גם מול ביתו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, בראש העין, אך לדבריהם משטרת ישראל הציבה מחסומים במרחק שלושה רחובות מביתו של גנץ, ואינה מאפשרת, כפי שאיפשרה עד היום, לקיים את ההפגנה. 

ממארגני המחאה נמסר: ״נבחרי ציבור שמבקשים להרחיק מהם את הציבור- לא ראויים להיקרא מנהיגים. באנו למחות בפני בני גנץ על כוונתו לסגת מהחקיקה אליה התחייב ומכוונתו לאפשר לאדלשטיין לחזור לתפקיד יו״ר הכנסת. בגלל אותה חסימה המפגינים נאלצים לצאת מרכבם״.

הפגנה מול ביתו של בני גנץ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה מול ביתו של בני גנץ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

חבר הכנסת הראשון מולו הפגינו המוחים היה ח"כ רם שפע. בשבועות האחרונים. ח"כ שפע יצא אל המפגינים בשער קיבוצו גבעת חיים איחוד ואמר: "אל תתבלבלו, אני רואה את זה בדיוק כמוכם, נלחמתי בזה בשבועות האחרונים. הייתי אתכם בשיירה בשבוע שעבר, נסעתי אתכם עד לירושלים, ואני ממשיך לחשוב שהדבר הכי קריטי פה זה להילחם בדמוקרטיה. הקורונה מטרידה אותי ואת כולנו. גם אני כמוכם חושב שהיא תעבור". 

לאחר מכן המשיכו המוחים להפגין מול ביתה של ח"כ מיקי חיימוביץ', אשר בניגוד לח"כ שפע לא יצאה אל המפגינים. בהמשך השיירה תפגין מול בתיהם של מירב כהן, אסף זמיר, יזהר שי, אבי ניסנקורן ומיכאל ביטון. 

ממארגני המחאה נמסר: ״יצאנו להיאבק למען הדמוקרטיה ובכך נמשיך. אנו מצפים מחברי הכנסת של חוסן לישראל לעמוד בהבטחותיהם מהשבוע האחרון- להשאיר את אדלשטיין מחוץ לתפקיד יו״ר הכנסת, לחוקק את החוקים נגד שחיתות, שהם חתומים עליהם- עוד לא אבדה תקוותנו״. 

הפגנה מול ביתו של בני גנץ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה מול ביתו של בני גנץ (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

כזכור לפני כשבועיים יצאה שיירת רכבים ממוקדים שונים בארץ לירושלים במחאה על מה שכינו "הניסיונות לחיסול הדמוקרטיה הישראלית" והמהלכים של יו"ר הכנסת אדלשטיין שמנע את כינוס המליאה והועדות. השיירה הגיעה לאזור הכנסת אך המשטרה חסמה את כניסת הרכבים למקום, ועצרה שלושה מפגינים שעל פי החשד הפרו את הסדר חסמו את הציר במקום והפרו את תקנות בריאות העם.