הרשימה המשותפת גינתה בחריפות את יו"ר כחול לבן בני גנץ לאור מהלכיו האחרונים, והדגישה בהודעה מטעמה כי "אין לו עמוד שדרה פוליטי". עוד מסרו כי "ההמלצה על גנץ הגיעה כדי למנוע אפשרות להטיל על נתניהו להרכיב ממשלה מחדש, ומטרתה הייתה להפיל את נתניהו - לא תמיכה בגנץ. מאחר וברורה לנו הסכנה הנשקפת מהקמת ממשלת ימין קיצונית-התנחלותית".

"גנץ הפר את הבטחותיו לשותפיו בכחול לבן ולכל האזרחים, מה שהביא לפילוג בתוך הסיעה, שמחצית מחבריה התנגדו למהלך שהוביל. גנץ סייע להמשך השלטון של נתניהו", נאמר בהמשך ההודעה. "הובלנו מהלך על פי ההבטחה לבוחרינו שנהיה חוד החנית במאבק נגד ממשלת נתניהו והמדיניות שלה. נמשיך להיות אופוזיציה לוחמת גם בעתיד".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הוסיף ואמר כי "לא ניתן יד לממשלה בראשות נתניהו. כחול לבן יחליטו אם הם רוצים לנצח ביחד או להיכנע לבד". ח"כ יוסף ג'בארין חיזק את דבריו ואמר כי "הליכוד ב', שבמהלך מערכת הבחירות דיבר על "רוב יהודי" ויישר קו עם סיפוח חד צדדי, חבר לליכוד א'. הרשימה המשותפת תוביל את האופוזיציה לממשלת המשך ההסתה, הגזענות והכיבוש, ומושיטה יד לכל שותף ושותפה לאלטרנטיבה ערכית של שלום, שוויון וצדק חברתי".

"גנץ בחר לגנוב את המנדטים ולסלול את הדרך לממשלת גזע פשיסטית בראשות הנאשם הסדרתי. אני מזהיר את גנץ ואת מי שחושב ללכת איתו - הדרך הזו תוביל לאסון כבד, לא רק לנו אלא גם לכם. לחברה כולה", אמר חה"כ עומר כסיף.

ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין צייצה בטוויטר: "דברי הימים של בית זה יזכרו היכן עמד כל אחד ואחת מאיתנו בימים מכוננים אלה. באנו לקדם ערכים של חיים בכבוד ולעמוד נחרצות נגד הדרה וגזענות".