האזהרות של ד"ר פאדי איסמעיל, רופא באחד ממרכזי הבידוד הפרוסים ברצועת עזה, התממשו. עם גילויים של שני חולי הקורונה הראשונים, שחזרו מפקיסטן, הוא העריך כי יהיו נדבקים נוספים, מאחר ואלה היו במגע עם עשרות אנשים, במעבר המצרי, במעבר הפלסטיני, באוטובוס עד לבידוד ברפיח.

בסוף השבוע דווח על שבעה נפגעי קורונה נוספים בעזה. מן הסתם, אלו באו במגע עם עשרות אחרים, והחשש הגדול הוא מהתפשטות של ממש. בעדכון היומי של משרד הבריאות, בשבת אחר הצהריים, לא דווח על נדבקים חדשים.

שבעת חולי הקורונה החדשים הם אנשי ביטחון ששמרו במרכז הבידוד שהוקם סמוך למעבר רפיח. מקורות בעזה מסרו, כי הם נדבקו לאחר שאילצו את שני השבים מפקיסטן לרדת מהרכב בו התבצרו במשך שלוש שעות. דובר משרד הבריאות, ד"ר אשרף אל-קידרה, הודיע כי במשרד פועלים באינטנסיביות ללקיחת דגימות מכל המבודדים ואלה שהיו במגע עמם, כדי לחשוף אם נדבקו בקורונה. בין אלה שהוכנסו לבידוד נמצא גם תאופיק אבו נעים, מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס, שהתברר – כך על פי משרד הבריאות ברצועה – כי אבו נעים ומאבטחיו לא נדבקו במחלה.

משרד הבריאות הודיע, כי הבידוד הוארך משבועיים לשלושה שבועות. כיום, נמצאים בבידוד ברצועה 1719 בני אדם, בהם 983 עם מחלות רקע וקשישים. משרד הבריאות קרא למוסדות בינלאומיים להעביר 23 מיליון דולר, על מנת לרכוש מכונות הנשמה.

למרות התחלואה, מנהל סניף ארגון הבריאות העולמי ברצועה, ד"ר נאצר סבח, טען כי ניתן להכיל "בקלות ובפשטות" את שבעת המקרים הנוספים שאובחנו. "אפשר לטפל בהם מבלי להפעיל לחץ על מערכת הבריאות". דובר משרד הבריאות הפלסטיני, אשרף אל-קדרה, הדגיש כי לא נרשמו הדבקות בתוך הרצועה, וכי בימים הקרובים יסתיימו העבודות להקמת 500 חדרי בידוד ברפיח. בבתי החולים נמצאות רק 85 מכונות הנשמה.

"אנחנו נמצאים במצור זה 13 שנה, המקום הצפוף ביותר בעולם, והאמצעים הרפואיים שלנו הם מינוריים", אמר ל"מעריב" תושב הרצועה. "יש בהלת קורונה כאן. לצערי, בימים רגילים יש מחסור של למעלה מ-45 אחוזים בציוד הרפואי. אנשים כאן חוששים מהימים הבאים. חלק מבתי המרקחת מנצלים את הבהלה, ומעלים מחירים - כאשר ידם של התושבים כאן אינה משגת". ביממה האחרונה, פעל משרד הבריאות נגד עשרה בתי מרקחת שניצלו את התושבים ברחבי הרצועה.

תושבי הרצועה עושים מאמצים כדי להגן על עצמם. חמאס כבר סגר את בתי הספר, האוניברסיטאות ואסר התקהלויות. עם זה, נבנים עוד מבנים לבידוד ברחבי הרצועה. היום (שבת) סייר במרכז בידוד שנבנה בצפון הרצועה מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר.