משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-4247, מתוכם 74 במצב קשה. 59 בני אדם מונשמים. 82 נמצאים במצב בינוני, ו-3944 במצב קל. 132 בני אדם החלימו מהמחלה.

נתוני החולים נכון ל-29/3 בערב (צילום: משרד הבריאות)
נתוני החולים נכון ל-29/3 בערב (צילום: משרד הבריאות)

היום נפטרו גבר ואישה בשנות ה-90 לחייהם מהמחלה בבתי החולים שערי צדק ומעייני הישועה. בשערי צדק נפטר מרדכי בן מיכאל מירושלים, בן 92, שבוע לאחר שאושפז במחלקה המבודדת במרכז הרפואי כשהוא במצב קשה מאוד, עם מחלות רקע רבות ומשמעותיו. בבית החולים בבני ברק נפטרה קשישה לאחר שאובחנה שנדבקה מנגיף הקורונה. היא סבלה ממחלות רקע נוספות.

אותה קשישה בת 94 נפלה קורבן לפני מספר חודשים להתעללות בידי המטפלת שלה, שעל פי החשד הדפה אותה באגרסיביות והצליפה בפניה. ביתה של הקשישה התלוננה אז על התקרית במשטרה, שם פתחו נגד אותה מטפלת בחקירה. 

במהלך היום דווח על פטירתה של הקורבן ה-15, רוזה שרמן ארבל בת ה-84, שאושפזה לפני כשישה ימים במחלקה המבודדת במרכז הרפואי שערי צדק כשהיא במצב קשה מאד. הבוקר חלה הידרדרות במצבה שהובילה למותה.

לצד זאת, מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר כי חמישה חולים שאושפזו בבית החולים לאחר שחלו בנגיף, שוחררו היום לאחר שבדיקותיהם העלו כי החלימו. 

משרד הבריאות ומחוז ירושלים מעדכנים כי רוב הבדיקות מבית האבות ״מגדל נופים״ חזרו בתוצאה שלילית לקורונה. רופאת מחוז ירושלים, ד״ר חן זמיר מסרה: ״הקפדה על הנחיות הבידוד ושמירה על ההגיינה האישית והסביתית לפי הנחיות משרד הבריאות היא מרכיב קריטי בשמירה על הבריאות ומניעת המחלה. עדיין אנחנו ממתינים לתשובות נוספות של המטפלות בבית האבות וברגע שנקבל אותן נפרסם זאת לציבור גם כן״.

המשרד מעדכן כי מתוך 166 דגימות מסופ״ש של דיירים ומטפלים בנופים:  141 בתוצאה שלילית, אחת עדיין ללא תשובה סופית, ו-24 הן כולן מטפלות בבית האבות שצריכות להגיע אליהן תשובות. בנוסף נדגמו גם 10 אנשי צוות דיור מוגן- תשעה קיבלו תשובה שלילית.

בית החולים אסותא אשדוד עדכן הבוקר כי צעיר בשנות העשרים המוקדמות לחייו, ללא מחלות רקע, מונשם ומצבו קשה. הצעיר שהה בבידוד ביתי, ולאחר פרק זמן הועבר לבית החולים במצב קל. בימים האחרונים, חלה התדרדרות נשימתית במצבו, והוא טופל בין השאר באמצעות קבלת תמיכת חמצן לא חודרנית, אך לאור האצה והחמרה קלינית במצבו, הוחלט להרדימו ולהנשימו. הוא מאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בביה"ח אסותא אשדוד.

ד"ר מאיר עמי, מנהל יחידת טיפול נמרץ, הסביר: "לקראת בוקר מצבו הנשימתי של החולה החמיר. כך שהוא נזקק לתמיכה נשימתית מלאה. לאחר שהורדם והונשם, מצבו מתייצב והוא מגיב היטב לטיפול שמוענק לו".

באשר לצה"ל, 62 חולים שנדבקו בנגיף הקורונה, כולם במצב קל, אובחנו זה מכבר. כמו כן, 2,879 מצויים בבידוד - בחובה, בקבע ועובדי צה"ל. חולה אחד בלבד החלים מן הנגיף. למרות פתיחת המעבדה וביצוע יותר בדיקות, העלייה בתוך הצבא הנה מתונה. הסיבה טמונה בירידה בכמות המבודדים, בסיומו של מחזור חו"ל ובהפחתה במגע עם האזרחות. 

מדוברות בתי המשפט נמסר, כי שבעה שופטים שוהים בבידוד, אחד מהם חולה. כמו כן, מצויים 13 שופטים בבידוד מניעתי, שלושה מתוכם שופטים עמיתים וארבעה מתוכם שופטים בדימוס יושבי ראש ועדה. עוד נמסר, כי 49 עובדים מכל מחוזות השיפוט שוהים בבידוד, מתוכם 18 אובחנו כחולים. 11 אנשי משמר בתי המשפט שוהים גם הם בבידוד.

בתוך כך, ברקע ההתקדמות המשמעותית במגעים להקמת ממשלת אחדות, תתכנס היום הממשלה לישיבה מיוחדת, שבה ידונו ראש הממשלה והשרים באפשרות להחמיר את הגבלות התנועה שהוטלו על האזרחים.

שלשום הבהיר נתניהו כי אם מגמת הנדבקים והמתים לא תתמתן, הממשלה תיאלץ להחריף את הצעדים, כולל הטלת סגר מלא החל מיום שני. ההערכה היא שמדובר בסגר שיימשך עד אחרי חג הפסח. 

ביום רביעי האחרון נכנסו התקנות החדשות לתוקף, והובילו את המשטרה להעמיק את האכיפה ולתגבר את הכוחות הפרוסים ברחבי הארץ. השלב הבא הוא שילוב של כוחות צבא ומתן אישור למפקחי הרשויות המקומיות לרשום קנסות כנגד מפרי הצווים ובכך בעצם להכפיל את כוח האכיפה בשטח. גורמים במשטרה מדגישים כי המנדט שניתן למשטרה הנו לבצע משימה של אכיפה, שהמטרה שלה היא נעלה וחד־משמעית. 

בתוך כך, בהוראת ראש הממשלה פתחה ביום חמישי האחרון ישראל את הבונקר התת־קרקעי לשעת חירום באזור ירושלים, שממנו יפעל המרכז הלאומי לניהול משברים. המרכז נועד במקורו לניהול מלחמות, וכעת הוחלט להשתמש בו לניהול משבר הקורונה בישראל. גורמים במשרד ראש הממשלה הבהירו כי מדובר ב"עוד כלי לניהול, שליטה, בקרה ומעקב. אנו מבינים שהמשבר ילווה אותנו עוד זמן ממושך".