חברת דואר ישראל סיימה את 2019 ברווח של 29 מיליון שקל, לעומת 17.5 מיליון שקל ב־2018. עיקר הגידול ברווח נבע ממכירת הבניין שבו שכנו משרדי הנהלת החברה ברחוב ההגנה בתל אביב. היקף ההכנסות ירד מ־1.84 מיליארד שקל ב־2018 ל־1.82 מיליארד שקל השנה.
הדואר הוא רשת הריטייל הגדולה בישראל: 45 מיליון ביקורים של דוורים בקרוב ל־1,400 יחידות ברחבי הארץ. בשנה האחרונה שונעו 68 מיליון חבילות במשקל 14,100 טונות, לעומת 65 מיליון חבילות ב־2018.

למרות המספרים המרשימים, משבר הקורונה פגע קשות בפעילות, ונתח ההזמנות שנעשו באמצעות עלי אקספרס קטן. הצמיחה בתחום הסחר המקוון מפצה על הירידה המתמשכת בהכנסות מהדואר המסורתי. בד בבד נעשו פעולות התייעלות לצמצום ההוצאות התפעוליות. כמו כן נמכרו נכסי נדל"ן. משבר הקורונה גרם לדחיית התוכנית להפרטת החברה, שבמסגרתה אמור היה הדואר להנפיק בשלב הראשון 20% ממניותיה.

דני גולדשטיין, המנכ"ל: "השלמנו את תוכנית ההבראה, הטמענו את המבנה הארגוני החדש, העמקנו את קשרינו עם ענקיות הסחר הבינלאומיות והתמקדנו במנועי הצמיחה העתידיים כמו תחום הסחר, מערך הריטייל ובנק הדואר. המשק כולו נכנס לתקופה מאתגרת בשל המשבר העולמי של התפרצות נגיף הקורונה, אך זוהי הזדמנות עבורנו לצמיחה בתחום השליחים. אנו נערכים להעמקת פעילותנו גם בתחום הפנים־ארצי ומזהים הזדמנויות נוספות בתחומי הפיננסים והבנקאות״.

עוד הוסיף גולדשטיין: "השפעות הקורונה מתבטאות בשחיקה בהשקעות בשוק ההון ובירידה בהכנסות מהסחר הבינלאומי. ההנהלה נקטה פעולות להפחתת הוצאותיה וממשיכה לעקוב אחר התפתחויות וההשלכות על מצבה הכספי ותוצאות פעולותיה".

חזי צאיג, יו"ר הדירקטוריון, מסר: "בשנת 2019 יצאנו לדרך עם מבנה ארגוני חדש, התומך בפעילות העסקית, תוך דגש על תחומי הסחר, הפיננסים והקמעונאות. בנינו שדרה ניהולית והמשכנו בתהליכי ההתייעלות".