מפגש מקצועי שארגן המשרד לנושאים אסטרטגיים נערך אתמול (ראשון) באמצעות אפליקציית זום, והשתתפו בו 40 מובילי דעת קהל ומשפיענים מ־11 מדינות, החברים ברשת הפרו־ישראלית DigiTell. המפגש, שנשא את השם "קורונה על הבר", התמקד בעובדה שמגיפת הקורונה הפכה לקרקע פורייה להפצת תעמולה שקרית ואנטישמית נגד מדינת ישראל והיהודים.

בעוד משתתף מהולנד דיווח על ירידה בתקריות האנטישמיות נגד יהודים בשל ההגבלות על האוכלוסייה, מארה"ב דיווחו על העלייה בגילויי האנטישמיות ברשת. לנוכח ההגבלות והמציאות החדשה, ברור היה למשתתפים כי פעילות ההסברה שינתה פניה וכי יש למצוא כעת דרכים יצירתיות, חדשות ורלוונטיות לפעולה כמו מעבר מלא מפעילות הסברתית בשטח לעולמות הדיגיטל.

משתתפי הדיון חלקו את חוויותיהם מהבידוד ודיברו על תחושות חוסר הוודאות בתחומי הכלכלה והבריאות. חלקם ציינו כי מדינתם אינה נוקטת צעדים מספקים למניעת התפשטות המגיפה, כפי שישראל עושה. במפגש השתתף גם אוריאל גולדברג, מנהל יחסים בינלאומיים במד"א, שסיפר על האתגרים שניצבים בפני הארגון במאבק בנגיף בישראל. בתום המפגש הרימו המשתתפים כוסית לרגל כניסתה של DigiTell לשנה השלישית לפעילותה, והוחלט כי זו הייתה סנונית ראשונה של סדרת מפגשים של הרשת, שתעסוק באתגרים ההסברתיים של ישראל בצל משבר הקורונה העולמי.

רשת DigiTell הוקמה בידי המשרד לנושאים אסטרטגיים במרץ 2018 כדי לתת מענה להסתה האנטי־ישראלית המשתוללת ברשתות החברתיות. הרשת מאגדת כמאה מנהלי ניו־מדיה ותוכן, בלוגרים, משפיענים ומנהלי יוזמות רשת עצמאיות פרו־ישראלים. חבריה פועלים מ־20 מדינות שונות, ב־13 שפות, בהן עברית, אנגלית, ספרדית, גרמנית, פורטוגזית, צרפתית, איטלקית והולנדית. לחברי הרשת יש יחד כ־15 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, והם הובילו עד כה עשרות קמפיינים ומהלכים משותפים עבור ישראל.