בצל התפשטות הקורונה, שוטרי מחוז ירושלים רשמו הבוקר (שני) 25 דוחות בסכום של 5,000 שקלים כל אחד לתושבים חרדים בשכונת מאה שערים בעיר, לאחר שהפרו את תקנות בריאות העם האוסרות התקהלות. 

מדובר בפעילות שהחלה ב-6 בבוקר, שעה שכוחות משטרה גדולים פשטו על שכונת מאה שערים וסרקו עד כה עשרות בתי כנסת וכוללים, כאשר "מרכז העצבים" הוא בית הכנסת של חסידות סאטמר, שם איתרו השוטרים עשרות רבות של מתפללים. כשחלק מהם סירבו להתפזר מהמקום נרשמו להם דוחות. 

השוטרים שהגיעו למקום ספגו קללות מהנוכחים. "התחושה לא נוחה בכלל שאבא שלי ניצול שואה ואני שומע קריאות של נאצי", סיפר אחד השוטרים.

מתן הדוחות בבירה (צילום: ללא)
מתן הדוחות בבירה (צילום: ללא)

כמו כן, צוות מגן דוד אדום שהגיע כדי לקחת דגימת קורונה ברחוב עונג שבת בשכונה נרגם באבנים. חובש רפואת חירום מתנדב במד"א עטה את הערכה למניעת הידבקות סמוך לבניין בו מתגורר הנבדק, כשלפתע נפגע קלות בכתפו ממספר אבנים. בנוסף, נופצה השמשה הקדמית של רכב עיריית ירושלים, אשר נמצא בשירות מד"א לביצוע דגימות קורונה. תלונה תוגש במשטרה.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן אמר בתגובה כי הוא "מגנה בחריפות את תקיפת אנשי מד”א הבוקר בידי קומץ תושבים בירושלים. מדובר בהתנהגות חמורה, הנוגדת את דעת ההלכה, ופוגעת באלו העושים עבודת קודש למען בריאות הציבור וביטחונו, תוך סיכון עצמי בפרט בשעת חירום זו נוכח התפשטות נגיף קורונה. ברור שקומץ זה אינו מייצג את כלל הציבור שנשמע להוראות ומכבד את הצוותים הרפואיים".

המשטרה פורסת מחסומים בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
המשטרה פורסת מחסומים בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

גם בשאר אזורי הארץ ממשיכה המשטרה באכיפה על סמך ההנחיות ופורסת מחסומים על מנת לתשאל את הנוסעים לאן מועדות פניהם.