בכל פעם שישנה רגיעה במצב הביטחוני בישראל, קיימת תחושה כי חלפו הסכנות והן לא ישובו עוד. אך מבחן הזמן מלמד אחרת - הטרור היה, הטרור קיים והטרור ימשיך. כמעט כל אירוע טרור שנגדע באיבו, נבלם כתוצאה מכך שאזרחים אמיצים שהיו חמושים, הגיבו למתרחש ומנעו מהמפגעים - בין אם מדובר במחבלים או עבריינים חמושים - לפגוע בקורבנות. לעיתים נמנעו קורבנות נוספים ולעיתים אף נמנעה כליל פגיעה בנפש.

יש לך שאלה בנושא? היכנס עכשיו לפורום רישיון נשק

עם זאת, האזרח הפשוט נוטה לשכוח מהר ולהישען על האמונה כי "לי זה לא יקרה" או "נגמרו הפיגועים אז אפשר להירגע" והכל עד לאירוע הבא. מדובר בהיתממות שמובילה לשאננות, וכבר עתה יאמר שיש מי שברגעים האלה מתכננים את האירוע הפלילי ו/או החבלני הבא והכל עניין של זמן.

נשיאת נשק מגבירה את הביטחון האישי ותורמת להגנה על שלום הציבור
חברי הכנסת התריעו, שרים הפצירו באזרחים, ראשי עיר קראו לתושביהם, בכירים ובעלי דעה זעקו – והכל במטרה להעיר את האזרח ולומר לו "אם יש לך אפשרות להיות חמוש, תתחמש ותגן על עצמך ועל הסובבים אותך". כולנו מתפללים שלעולם לא נצטרך להשתמש בנשק ולהגן על עצמנו, וכך באמת מיוחל לכל אחד ואחת. אך מה יקרה באותה פעם שמזלכם יפקע ותמצאו את עצמכם במצב הנוראי מכל? האם אתם ערוכים? האם אתם מוכנים ומיומנים להגיב? לא צריך חיים שלמים תחת טרור בכדי שחיינו יהרסו לעד, די באירוע אחד. 

לנוכח ההקלות בתנאים לקבלת רישיון נשק כדאי להזדרז ולבדוק את הזכאות
בשנים האחרונות התווספו "הקלות" בתנאים לקבלת רישיון נשק כך שנגמרו התירוצים והיום, יותר מתמיד, כדאי לבדוק את זכאותכם לקבלת רישיון לכלי ירייה פרטי או ארגוני. נכון שאין כל חובה חוקית לשאת נשק, אך האם אין חובה מוסרית? האם אין לכל אזרח מחויבות להגן על רעהו, שלא לדבר על משפחתו ועל עצמו? מי שרוצה להאמין שתמיד יהיה מי שיגן עליו שיבושם לו, אך לא הייתי רוצה להיות שם כאשר הוא יגלה כי אין בנמצא אדם כזה.

הוצאת רישיון נשק אינה פשוטה כלל ועיקר, כאשר מחד, ישנה רשימה רחבה של אפשרויות שיכולות להתאים ללא מעט אזרחים, אך מאידך, הרשויות עדיין נוקטות בביורוקרטיה נוקשה, מסורבלת ומתישה אשר לרוב, גורמת לייאוש יותר מאשר לתקווה.

סיוע מקצועי בהגשת בקשה לרישיון נשק יכולה לחסוך לכם טרטורים מיותרים
היום קיימים עורכי דין ובעלי מקצוע, כמו משרדנו, המתמחים בנושא רישוי נשק אשר יודעים לבחון מראש היטב האם מבקש הרישיון עונה לדרישות וזכאי לקבל רישיון לכלי ירייה. גורמים אלו בקיאים בהליך הכנת ה"בקשה" וחוסכים למבקשי הרישיון את ההתמודדות עם הביורוקרטיה הנלווית להתנהלות מול האגף לרישוי כלי ירייה במשרד הפנים.

לא מעט ממבקשי הרישיון שמנסים להגיש את הבקשה לרישיון נשק באופן עצמאי מוצאים את עצמם מטורטרים עקב דרישות חוזרות ונשנות להגשת מסמכים בדרכם לקבל את הרישיון המיוחל. לרוב, בדיקות "היתכנות וזכאות" נעשות בחינם, אך אין חובה לכך וכדאי לבדוק מראש בטרם קביעת פגישה עם איש מקצוע שעוסק בתחום רישוי כלי הירייה.

אם תמצאו מתאימים, איש המקצוע יסייע לכם באיסוף החומר המהווה "הוכחת עמידה בתבחין", יגיש עבורכם את הבקשה ויעקוב אחרי ההתקדמות תוך הפעלת לחצים לקבלת מענה מהיר. חשוב לציין כי ישנם "תבחינים" או תנאי זכאות שנחשבים קלים להוכחה באופן יחסי, כגון מגורים בישוב זכאי, דרגה מתאימה או הכשרה צבאית מסוימת.

הגשת בקשה לרישיון נשק באמצעות עורך דין מיומן מקצרת ומפשטת את התהליך
עם זאת, אין די בכך שתצהירו כי הייתם לוחמים בגולני או שאתם גרים מעבר לקו הירוק, ולכן חשוב לצרף את כל המסמכים הנכונים (המותאמים ספציפית לדרישות האגף לרישוי כלי ירייה) בכדי שלא תטורטרו פעם אחר פעם. בעל מקצוע מיומן העוסק בתחום ידע מראש בדיוק מהם המסמכים והאישורים שהמבקש צריך להגיש, מעבר למפורט באתר האינטרנט של המשרד לביטחון פנים, ויאפשר הליך קל ומהיר.

אז למה אתם מחכים? אם בכוחכם לסייע לתחושת הביטחון שלכם ושל כולנו, אל תתמהמהו, ופנו כבר עכשיו לבעל מקצוע שיסייע לכם בהגשת הבקשה לרישיון הנשק, או אפילו עשו זאת בעצמכם אם אתם סבורים שתסתדרו לבד והגישו בקשה כבר עכשיו. עם זאת, כאשר ההתייעצות אינה כרוכה בתשלום ייתכן וכדאי לכם להתקשר לבעל מקצוע מיומן לצורך הערכת סיכוייכם לקבל את הרישיון.

עורך דין אוהד מגורי מתמחה בתחום הפלילי, התעבורתי ורישוי הנשק ומנהל פורום רישיון נשק ורישוי כלי ירייה. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לרישוי נשק LawGuide.

* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.