"בֶּן אָדָם, עֲלֵה לְמַעְלָה עֲלֵה/ כִּי כֹּחַ עַז לְךָ יֵשׁ לְךָ כַּנְפֵי רוּחַ/ כַּנְפֵי נְשָׁרִים אַבִּירִים./ אַל תְּכַחֵשׁ בָּם פֶּן יְכָחַשׁוּ לְךָ./ דּרושׁ אוֹתָם – וְיִמָּצְאוּ לְךָ מִיָד". (מילים: הרב אברהם יצחק הכהן קוק. לחן: אביגיל עמר־עוזיאל).

שלום בת אלה. מה הביא אותך להקליט גרסת כיסוי ל"כנפי רוח" דווקא בימי קורונה?
"בימים כאלה, כשאנחנו כל הזמן דואגים לגוף, כל הזמן מחפשים את התרופה לנגיף קורונה, כל הזמן מתעסקים בלהיות בריאים, אנחנו שוכחים שבריאות זה לא רק בריאות הגוף, אלא גם בריאות הנפש. כולנו חשים את זה בימים אלה, בצורה כזאת או אחרת. וצריך לעצור שנייה, ולתת על זה את הדעת. השיר הזה הוא כמו תרופה אחת גדולה. זה סוג של מילים, שאתה לא יכול להתעלם מהן, בטח ובטח בימים כאלה, כשכולנו מחפשים משהו להיאחז בו".

מדוע החלטת לשיר את השיר גם בלשון זכר וגם בלשון נקבה?
"בעבר שרתי את השיר הזה בכל מיני מעמדים. אבל חברה טובה, שהשתמשה בשיר הזה כשישבה שבעה על אבא שלה, סיפרה לי שהם שרו את זה בלשון נקבה, והציעה לי את הרעיון. עזוב עכשיו את העניין של השוויון בין המינים. יש תפילות שהן כל כך אישיות, שנכתבו בלשון זכר, ואני לא יכולה לשיר אותן, כי זה נשמע זר. אני אישה חילונית שגאה ביהדות שלה. היהדות שייכת לכל אחד ואחת מאיתנו. והטקסטים המכוננים האלה הם מדהימים - והם שלנו. יש יותר מדרך אחת להיות יהודי. ובימים אלה של קורונה, הגענו למקום שכולם מבינים שכולנו בסוף שווים. הקורונה לא פוסחת על אף אחד. וכשאישה שרה את 'כנפי רוח', ושרה 'עלי בת אדם עלי', זה נותן לזה משנה תוקף וחיבור אישי לתפילה".

אפרופו "כנפי רוח", את מרגישה שימי הקורונה מעבירים את האנושות מהמאני טיים לספיריטואל טיים, כלומר לרוחני?
"עם כל הכבוד לחומר, אני תמיד אומרת שצריך להשאיר מקום לרוח. כשאתה מזניח את הנפש, זה מתנקם בגוף. אין ספק, הרוח קיבלה כוח מחודש".

אפשר להגיד שכנפי הרוח היו עד לימי הקורונה מקופלים בבגאז', ועכשיו הוזנקו למושב הקדמי?
"כן. 'כנפי הרוח' נועדו להרים אותנו למעלה. לא לתת לנו לשקוע. לשמור על אופטימיות ותקווה, להאמין בעצמנו ולא לוותר. אנחנו עכשיו בתקופה שאתה יכול בשנייה להיקבר עמוק באדמה, עם דיכאון, פחד, חשש וחרדה. יש אנשים שהקיום הפיזי שלהם עומד עכשיו בסכנה. אבל עכשיו אנחנו בשלב שעצרו אותנו, ובאמת, זה כבר לא בידינו. ומה שבידינו, בואו נשתמש בזה ונעשה עם זה משהו. אנחנו חיים בתקופה, שאפילו כסף כבר לא יכול לעזור לך. היום הכל מתגמד, וגם העשירים מיישרים קו עם כולם. קיבלנו כאן נורת אזהרה ברמה של איזה מין בני אדם אנחנו, איזה 'ואהבת לרעך כמוך' נשאר כאן. זאת תקופה שנותנת לכולם הזדמנות לעשות תיקון".