שר הבריאות, יעקב ליצמן מיהדות התורה, ושר הפנים, אריה דרעי מש״ס, שוחחו היום (שני) ביניהם וסיכמו ביניהם כי פרטי חולי הקורונה והמבודדים יעברו למשרד הפנים ולכלל הרשויות, תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט, במטרה לעקוב אחר יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור.

בהמשך למינויו של השר דרעי לפרויקטור מטעם הממשלה במאבק נגד התפשטות הנגיף ביישובים החרדיים והערביים, הוחלט במהלך ישיבה שנערכה היום בנוכחות רה"מ ובכירים נוספים על העברת חולים ומבודדים ביישובים החרדיים והערביים למלוניות כדי למנוע המשך ההדבקה בנגיף. "במגזר החרדי והערבי יש משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות ולכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות. זו המשימה ואנחנו פועלים בכל הכוח לבצעה״, אמר דרעי.

אמש התבשרנו כי משרד הבריאות הודיע שבימים הקרובים ישלח לכלל אזרחי ישראל שאלון יומי על ידי קופות החולים ומד"א, במטרה לספק תמונת מצב של סימפטומים אופייניים שיכולים לרמוז על התפשטות נגיף הקורונה, ולסייע למערכת הבריאות בקבלת החלטות.

מהמשרד נמסר כי ככל שיותר אנשים ימלאו את השאלון האנונימי מדי יום, כך למערכת הבריאות תהיה תמונה טובה יותר של סימפטומים הקשורים להתפשטות הנגיף בישראל. מהסיבה הזו, דימה המשרד את השאלון כ-"Waze" של מערכת הבריאות.

כזכור, הממשלה אישרה לשב"כ להשתמש בטכנולוגיה מיוחדת לאיקון טלפונים ניידים כדי לאתר בני אדם שנכחו בקרבת מאובחנים בנגיף הקורונה. הארגון הודיע במהלך השבוע כי המהלך תורם לאפקטיביות במאבק נגד המגיפה, כאשר יותר מ-500 מתושבי מדינת ישראל, שנכנסו לבידוד לאחר שאותרו בעקבות הפעולות הטכנולוגיות של השב"כ, נמצאו לאחר בדיקה כחולי קורונה.