עימות יוצא דופן התרחש היום (שני) במליאה בין בני גנץ, לבין ח"כ יואב סגלוביץ מטעם מפלגת יש עתיד-תל"ם, שהביע בפניו מחאה על כך שהביא לפירוק כחול לבן. גנץ ניהל היום ישיבת מליאה לראשונה מאז שנבחר בשבוע שעבר ליו"ר כנסת, מהלך שהביא לפירוק מפלגתו.

הישיבה נפתחה בנאומים בני דקה. ח"כ יואב סגלוביץ ניצל את ההזדמנות כדי להביע באוזני גנץ את מחאתו ותסכולו במהלך הנאום, על המהלך הפוליטי האחרון בו נקט גנץ."בני איך הגעת לשם? מה אתה עושה פה? היית צריך להיות במקום אחר, המנדט עדיין אצלך", עקץ סגלוביץ את גנץ, היושב בכס היו"ר. 

"נמשיך את הדרך שאתה הלכת בה. לקחת את התפנית בשם האלונקה ובשם האומה אבל את הבריאות לא לקחת ואת האוצר לא לקחת ועוד דבר אחד לא עשית, לא אספת אותנו וגם אני ביניהם להגיד לנו "שיניתי את הדרך"  וזה שלא עשית את זה, חבל", הוסיף סגלוביץ.

עימותים במליאה- יו"ר הכנסת גנץ סופג ביקורת

לדברים אליו השיב גנץ בנסיון לפייס: "אני ממש לא התכוונתי לפגוע בך בדברים שנשאתי בפניכם לפני מספר ימים, ואנחנו נקיים על זה שיחה ביום מן הימים, אני מקווה".

גם יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, ניצל את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת על גנץ: ואמר: "המלצנו עליך לראשות הממשלה, לא המלצנו עליך ליו"ר הכנסת. אני חושב שגם אתה לא רצית ואתה גם לא רוצה את התפקיד. אני חושב שכל מה שהתרחש בימים האחרונים, במיוחד אחרי גרירת בג"צ לסיפור הזה, גם פוגע בכבוד הכנסת, גם מבזה את בית המשפט וגם מחליש את הדמוקרטיה ואת החברה הישראלית", אמר.

עימות במליאה - גנץ סופג ביקורת

"היה בידך והיה בידינו כרוב בכנסת לפעול בכנסת. הקמנו את הוועדות לבחור יו"ר קבוע, להמשיך בתהליך, להעביר חקיקות ולגבש את הגוש כדי שיהיה בסיס לממשלה. לצערי, בחרת בדרך אחרת ובכך לא רק מעלת באמונם של הבוחרים שלך אלא בעצם פגעת בסיכוי של הגוש כולו ובסיכוי של המחנה כולו אולי לשנים רבות", הוסיף בפנייה אישית לגנץ. 

ח"כ אלון שוסטר מטעם כחול לבן אמר: "לפני ארבעה שבועות נפל דבר בישראל, במספרים ברורים מאוד נמצא שתוצאות הבחירות הבהירו שאחרי ניסיונות כאלו ואחרים, שיש שיתוק, אין ברירה, או ממשלה רחבה או בחירות נוספות. לאחר שנה פלוס של שיתוק של שיסוי ושל פגיעה בערכי הדמוקרטיה, החלטה שלך, בני, ושלנו, לתת ידיים למי שיש לנו המון מה להגיד על התנהלותם, היא בבחינת לוחמי אש שעוברים על ערכים מסוימים כמו פריצה לבית למען ערכים נעלים יותר כמו הצלת חיי אדם.  אנחנו הולכים לשלב ידיים, לתת תקציב, לתת תקווה למדינת ישראל, אחר כך יש המון זמן לריב."

ח"כ יעקב מרגי מטעם ש"ס שיבח את גנץ ואמר: "אדוני היו"ר, רציתי לומר לך תודה, לך ולחבריך שנתנו גיבוי למהלך. תודה שהצלת במעשיך האמיץ את מדינת ישראל בשעה קשה זו. אל תתרגש מכל אלה שהטיפו לך היום, אלה שרצו להוביל את מדינת ישראל למערכה רביעית, מערכת בחירות יקרה ומיותרת תוך שיסוי פילוג וחרמות. בנימה אישית, אצלי את מבחן המנהיגות עברת".

בסיום הישיבה הגיב גנץ לדברים ואמר: "אני מבקש לקוות ולהביע תפילה, תמימה אולי, אבל אמיתית, שגם בהמשך, כשיהיו דברי ביקורת - הם ימשיכו להישמע בשקט ובכבוד הראוי."