חמישה קורבנות נוספים מהבוקר: חולה קורונה כבן 90 נפטר היום (שלישי) בבית החולים וולפסון לאחר שהיה מורדם ומונשם במצב קשה. מבית החולים אסותא אשדוד נמסר כי מטופל בשנות ה-70 לחייו נפטר לאחר שחלה בקורונה וסבל ממחלות רקע. בנוסף נפטרה היום חולת קורונה בת 90, שסבלה ממחלות רקע במרכז הרפואי קפלן​, זאת לאחר שמוקדם יותר, במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ובבית החולים אסף הרופא דיווחו על פטירתן של שתי חולות קורונה בנות 50 ו-49.

הקורבן ה-16 היא פזית בביאן, תושבת ראשון לציון, שחגגה לאחרונה את יום הולדתה ה- 50. בביאן סבלה ממחלות רקע, ומותה נקבע לאחר 10 ימים בהם צוות המחלקה לטיפול נמרץ נאבק על חייה. הקורבן ה-17 מהנגיף היא תמר פרץ לוי, תושבת לוד שהותירה אחריה תאומים בני ארבע.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים עלה ב-663 ביממה אחרונה וכעת עומד על 5,358, מתוכם 94 במצב קשה. עוד נמסר כי 76 חולים מונשמים, 105 במצב בינוני ו-224 החלימו ושוחררו עד כה. במקביל, פרסם משרד הבריאות טופס הצהרה שבו עובדים נדרשים להצהיר כי אין להם חום וכי אינם משתעלים או סובלים מקשיי נשימה. 

נתוני משרד הבריאות 31.3 שעה 21:00 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 31.3 שעה 21:00 (צילום: משרד הבריאות)

ראש המל״ל מאיר בן שבת ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב תדרכו הערב את שרי הממשלה על תמונת המצב בהתמודדות עם מגיפת הקורונה ועל הצעדים המתוכננים למניעת ההתפשטות. במסגרת התדרוך אמר ראש המל"ל בן שבת: "יעדי המדיניות שלנו כרגע הם ארבעה: הבטחת בלימת המגיפה, שיפור ההיערכות להמשך ההתפשטות, יצירת תנאים ליציאה וחזרה זהירה איטית ומדורגת לשגרה אחרת לחלוטין מזו שהכרנו. כל זה רק לאחר הפסח ורק לאחר השלמת ההכנות. אנחנו עדיין באזור המסוכן. די ביום אחד כמו פורים או בהתלקחות מקומית אחת, כדי להכשיל את כל מאמצינו ולכן חייבים להמשיך בהגבלות הקיימות ולמלא אחר כל ההוראות". 

מאיר בן שבת, ראש המל''ל
מאיר בן שבת, ראש המל''ל

ראש עיריית לוד ספד לפרץ לוי וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "איזה בוקר עצוב. תמר בת 49 בלבד, השאירה אחרי תאומים בני ארבע שאיבדו את אב המשפחה שנפטר מיד לאחר לידתם מדום לב. מלווים את המשפחה במקרה הטרגי והכה מסובך בו רוב בני משפחתה נמצאים בבידוד. תמר היתה גיבורה, הנדסאית באלתא שבתעשייה האווירית, נלחמה שנים רבות להקים משפחה ולהביא את התאומים לעולם. תוך מספר ימים מאז שאושפזה ועד שחלה הידרדרות. תהא נשמתה צרורה בצרור החיים".

בתוך כך, שלושה סוהרים, בהם סוהרת מבית המעצר "ניצן", וסוהר וסוהרת מבית הסוהר "עופר" ששהו בבידוד בימים האחרונים, התגלו כנשאים של נגיף הקורונה. בשירות בתי הסוהר בודקים עם מי מאנשי הסגל או האסירים באו השלושה במגע, כאשר לדברי שב"ס עד כה עולה כי הסוהרים מ"עופר" לא היו במגע ישיר עם אסירים. 

לעומת זאת, בהחלטת משרד הבריאות נסגר אגף מב"ן בבית המעצר מב"ן, בו עבדה הסוהרת שחלתה בקורונה. מדובר באגף שבו כלואים 15 אסירים. בשב"ס מרחיבים את הבדיקה בכל הקשור למגע של הסוהרים שהתגלו כנשאים עם אנשי סגל נוספים, וזאת על מנת שיוכנסו לבידוד בהתאם להנחיות. בשב"ס מבקשים להבהיר כי יש להתייחס אף ורק להנחיות רשמיות לציבור ולהימנע מהפצת "חדשות כזב".

במהלך הלילה הביאה הממשלה לאישור החמרות נוספות בסגר הממושך במדינה לאור התפרצות נגיף הקורונה. בתוך ההנחיות החדשות נמסר כי במקום עבודה לא ישהו בו זמנית יותר מ-10 עובדים (או 15% ממצבת העובדים), לפי הגבוה מביניהם. כמו כן, מנכ"ל בעסק שהוגדר כמקום עבודה חיוני לא יוכל לאפשר לעובדי המנהלה להגיע אלא במקרים שנוכחותם חיונית.

על אף האמור, רשאי מעסיק להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה את שמות העובדים שנוכחותם נדרשת במקום העבודה, את תפקידם ואת הטעמים שבשלהם נדרשת נוכחותם כאמור במקום עבודה שאינו מוגדר חיוני.

עוד אושר על ידי הממשלה כי לא תתאפשר קבלת קהל במקום העבודה אלא לצורך אספקת מוצרים או שירותים חיוניים ובלבד שצומצמו ככל הניתן מספר נותני השירות במקום עבודה שאינו חיוני. במקום עבודה שבו מועסקים בדרך כלל עובדים במשמרות, ישבץ המעסיק, ככל האפשר, את אותה קבוצת עובדים יחד באותה המשמרת. כמו כן, הממשלה אישרה להגביר את האכיפה על מפרי הבידוד, ותוסיף עובדי פיקוח מהמגזר הציבורי המוסמכים שיעסקו בהטלת קנסות כדי לסייע בהגברת האכיפה של הצווים והתקנות.

מדובר צה"ל נמסר כי "היום, החל משעות הצהריים, יחלו כ-600 מפקדי וחיילי צה"ל מבסיסי הכשרות הלחימה בפעולת תגבור וסיוע למשטרת ישראל. החיילים הוקצו לביצוע משימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד, כחלק ממימוש מגבלות התנועה במרחב האזרחי בהתאם להנחיות משרד הבריאות והדרג המדיני. הכוחות עברו הכשרה למשימה במרחב האזרחי בהובלת זרוע היבשה ומחלקת מדעי ההתנהגות באגף כוח האדם. בהכשרות הוצגו מאפייני המשימה ואתגריה, ניתוח תרחישים עתידיים, יצירת שפה משותפת ותיאום בין כוחות הביטחון השונים. כמו כן חודדו נהלי הפעולה במרחב אזרחי. החיילים יפעלו בצמוד לשוטרים ויענדו תג ועליו דגל ישראל. מפקדים ישאו נשק. צה"ל ימשיך לסייע ככל שיידרש בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במרחב האזרחי, בגישת האחריות המרחיבה ותוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בבידוד, הציג אמש את התוכנית המקיפה לסיוע למשק בעקבות משבר הקורונה בישראל, ממעון ראש הממשלה. זמן קצר לאחר מכן התקבלו תוצאות בדיקות הקורונה של נתניהו ומקורביו, ונמצא כי הן תקינות ושליליות לנגיף.