דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, וראש אט״ל, אלוף איציק תורג׳מן קיימו הערב (שני) תדרוך בנוגע לתמונת המצב במאבק בהתפשטות הקורונה בישראל, בו גם צה״ל לוקח חלק משמעותי בכוח.

״הצבא תופס את האחריות כמרחיבה ביותר למימוש״ פתח דובר צה״ל והוסיף כי ״הצענו להרחיב את אחריותינו בעוד תחומים. חלק גדול מהזמן של בכירי צה"ל מוקדש למאבק בהתפשטות הקורונה ואנו משפרים את המוכנות למשימות שעלינו לבצע. היום קיים המטה הכללי עם גורמים נוספים יום שלם בנושא תרחישם אפשריים להמשך״. עוד ציין כי יש שיתוף פעולה מלא בין משרד הבריאות לבכירם במל"ל, בשב"כ ובמד"א.

״נכון לעכשיו 62 חולים בצה"ל ו-2900 מבודדים״ ציין זילברמן והוסיף כי ״ייתכן שבמהלך הערב המספר יעודכן וכי הנתון צפוי להתעדכן במהרה״.

בהמשך ציין המשימות מרכזיות בהן מתמקד הצבא, בהן גיוס מלש״בים, כאשר צוין כי יוקדמו חלק מגיוס החובלים והצוללות, אבל גיוסים של תומכי לחימה ועד כמה כמה מקצועות, עשויים להידחות לאחרי חג הפסח. בנוסף, צוין כי במוקד פיקוד העורף ישנה עלייה משמעותי בפניית האזרחים למוקד.

הגיוסים שהוקדמו: חובלים, צוללות - הוקדם ליום 1 באפריל. בח״א 10 - הוקדם ליום 22 באפריל.

הגיוסים שנדחו: בה״ד 10 ותצפיתניות נדחו ליום 19 באפריל. בה״ד 6 ובה״ד 20 נדחו ליום 20 באפריל. בה״ד 7 ובה״ד החינוך נדחו ליום 21 באפריל. מדריכות חי״ר נדחה ליום 26 באפריל. קורס עברית וקורס סער נדחו ליום 30 באפריל.

עוד הכריז דובר צה״ל כי הצבא יסייע במקבצי הדיור לבני הגיל השלישי ואוכלסייות נוספות הזקוקות לסיוע, כאשר עד עכשיו נפתחו שישה מלוניות שיכולות להכיל עד אלף אורחים ויותר. בנוסף, פיקוד העורף עומל לעוד שני מלונות מיועדים למגזר חרדים בבית שמש ובני ברק.

ראש אט״ל אמר כי ״הגנת הגבולות והביטחון היא המשימה הראשונה שלנו בתמיכה ללוחמים ובמעטפת הלוגיסטית של החיילים״. והבהיר כי ישנה היערכות בתישוף עם צוותי הרפואה של הצבא, כאשר נעשים מאמצים להגברת הכשירות.

יחד עם זאת, נאמר כי המאמץ לספק כמה שיותר תרומות דם בעת הזו נמשך, כאשר הרמטכ"ל קבע יעד של 7,000 תרומות בתוך עשרה ימים.