זורקים עליהם: ימים בודדים חלפו מאז הפך מרכז רבין בקמפוס גולדה השרון בפתח תקווה לבית חולים ייעודי לחולי קורונה, ומאז המראות החוזרים על עצמם מדי יום מכניסים את תושבי האזור לדאגה ולכעס בו זמנית.

ערכות מיגון מפני נגיף הקורונה שהיו בשימוש מושלכות על הכביש והמדרכה בסמיכות למרכז הרפואי, ולטענתם של תושבים המתגוררים בסמוך למקום, אם המצב הזה יימשך ולמקום תגיע כמות גדולה של חולים בנגיף הקטלני, זה עלול לסכן את בריאותם של התושבים המתגוררים ברחובות כץ, קק"ל ובן יהודה בשכונת כפר גנים הוותיקה.

בדיקות קורונה בבית החולים ברזילי (למצולמים אין קשר לנאמר). (צילום: פלאש 90)
בדיקות קורונה בבית החולים ברזילי (למצולמים אין קשר לנאמר). (צילום: פלאש 90)


"מדובר בהחלטה שגויה שאישרה את הפיכת השרון לבית חולים לחולי קורונה. אנחנו מתגוררים באזור שבו יש בית חולים ובית אבות, ועכשיו הכניסו אותנו לסיר לחץ ופצצה מתקתקת. כשקיבלו את ההחלטה סיפרו לנו שהקורונה לא עוברת באוויר ואין חשש, אבל אחר כך מפרסמים שאפשר להידבק כמעט מכל דבר - ממגע, מנגיעה במשטחים, בשקיות ניילון, בקרטונים, ואפילו באוויר, כך שאנחנו בסכנה בלתי פוסקת", זועם אחד השכנים.

דיירת המתגוררת ברחוב כץ, סמוך לכניסה לבית החולים, מספרת: "במהלך כל היום אנחנו נחשפים למראות זוועה. כפפות, חליפות מיגון, מסיכות. הכל זרוק על הכביש ומפוזר לנו מתחת לבית. מי אחראי על כל זה? במד"א מכחישים בתוקף שזה שייך למתנדבים, והרי אצלם חליפות המיגון הן לבנות, משמע שהחליפות וערכות המיגון שייכות לעובדי בית החולים או לבני משפחות החולים, שמיד ביציאה מהמקום מנסים לסלק מעל לגופם את החליפות המזוהמות כביכול. "אני מבינה את שעת החירום, אבל אני לא מוכנה להבין או להשלים עם תמונות כאלה ועם סכנה לבריאות המשפחה שלי ומקום המגורים שלי. אנחנו מרגישים כאילו הכניסו אותנו לאזור מבודד ומופקר בו זמנית".

התושבים דורשים מהנהלות שירותי בריאות כללית ובית החולים לעצור הכל ובינתיים לדאוג לניקיון האזור כולו במשך כל שעות היום. "אף אחד לא יכפה עלינו לחיות בתוך מזבלה מסוכנת. אם לא ידאגו לטפל בזה מידיית נגיב בחומרה. אלה החיים שלנו ואלה הנכסים שלנו שנפגעים", מתקוממים התושבים.

מדוברות המרכז הרפואי רבין קמפוס בלינסון והשרון נמסר: "לאחר בדיקה נוספת אין לנו אלא להתנצל. הנושא יטופל במיידי תוך חידוד נהלים".