משרד הבריאות דיווח הבוקר (שלישי) על הגעה של 27 מכונות הנשמה ראשונות לישראל, וכן 8 מיליון מסיכות מגן, זאת במסגרת העבודה המשותפת של חמ"ל הרכש האחוד של משרד הבריאות, משרד רה"מ, המוסד, משרד הביטחון וצה"ל.

אתמול אמרה ד"ר אורלי ויינשטיין, האחראית על נושא הצטיידות מיגון ומכשירי הנשמה במשרד הבריאות, בדיון בוועדת הקורונה כי "יש לנו הזמנות ל-11,000 מכונות הנשמה, 7400 מוניטורים ו-21,000 משאבות עירוי, ואלו שלושת המכשירים העיקריים לחולה מונשם. האתגר הגדול הוא שההזמנות יגיעו בזמן מקביל לצפי המונשמים. אנחנו נערכים לתרחיש שבו נצטרף להנשים 5000 בני אדם ויש צפי לייצור מקומי של בין 7000-4000 מכונות הנשמה".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, מתח ביקורת קשה על ויינשטיין ועל התנהלות המשרד: "קיבלנו כמה נתונים מדאיגים מאוד במהלך הדיונים עד כה: למרות שב-20 בינואר ארגון הבריאות הכריז שקיימת סכנת מגפה. מאז ועד היום לא נוספה מכונת הנשמה אחת. מדובר פה על זמן חירום, והתהליכים הבירוקרטים הרגילים צריכים לעבוד אחרת. האם יש הוראות מיוחדות שניתנו לך ממשרד הבריאות לגבי העברה תקינה של ציוד לנוכח המשבר הרפואי? כמה מסכות ומכונות הנשמה הגיעו וכמה צפויות להגיע בעתיד הקרוב? כמה מכונות הנשמה יהיו בישראל בעוד שבועיים/חודש? אם את לא זוכרת את המספרים זה רע מאוד, זה כמו שמפקד אוגדה לא ידע כמה טנקים יש לו".