מפלגת העבודה נערכת לכנס ועידה דיגיטלית לצורך קבלת החלטה על כניסה לקואליציה, אם וכאשר יושג הסכם, כך הודיע היום (שלישי) מזכ"ל העבודה ערן חרמוני, במכתב לח"כ מרב מיכאלי. "חוקת המפלגה קובעת כי הצטרפות לממשלה תובא לאישור ועידת המפלגה, ומשכך ככל שתתקבל על ידי יו"ר המפלגה החלטה בנושא היא תובא להחלטת הועידה כפי שהחוקה מחייבת", כתב חרמוני לחברת הכנסת.

ח"כ מיכאלי מתנגדת בתוקף לכניסה לממשלת תחת נתניהו והודיע כי גם אם חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי יצטרפו לממשלה כשרים היא לא תהיה חלק מהקואליציה, ודרשה לכנס מיד את ועידת המפלגה כדי לדון בנושא. בשל הגבלות הקורונה ביקשה ח"כ מיכאלי כי הועידה תכונס "מרחוק" ודרשה ממנגנון המפלגה להיערך כדי לאפשר הצבעה כזאת.

המכתב של מזכ''ל העבודה (צילום: מפלגת העבודה)
המכתב של מזכ''ל העבודה (צילום: מפלגת העבודה)


חרמוני כתב בתשובה כי התבקש על ידי היו"ר פרץ למסור לה כי עוד קודם למכתבה ביקש ממנו פרץ להיערך ארגונית לכל אפשרות, "לרבות תרחיש שבו יהיה צורך להביא בפני חברי הועידה החלטה מרחוק בעיין, לאור תקנות החירום הקיימות שאינן מאפשרות כינוס פיזי, וזאת ככל שההתפתחויות הפוליטיות יחייבו זאת". עוד כתב כי "נכון למועד זה טרם הובא לידיעתי כי התקבלה על ידי יו"ר המפלגה החלטה בעניין וככל שהדבר יהיה רלוונטי נפעל בהתאם".

בתוך כך, נפגש ח"כ פרץ עם ח"כ מיכאלי ועדכן אותה במגעים. הוא מסר כי המו"מ בדבר כניסה לקואליציה מתנהל מול יו"ר כחול לבן בני גנץ ולא מול נתניהו או הליכוד וכי הוא מתואם בנושא עם גנץ ומחכה לחתימת הסכם בין כחול לבן לליכוד. ח"כ פרץ אמור לקבל תיק כלכלה מורחב וגם אחריות לנושא הבדואים בדרום, ואילו ח"כ איציק שמולי אמור לקבל את תיק הרווחה.