במירוץ נגד הזמן, נמשכות טיסות החילוץ של ישראלים ממדינות בעולם. חברת אל על, שהפסיקה בסוף השבוע שעבר את טיסות הנוסעים, החליטה אתמול להיענות לבקשת משרד החוץ ולבצע שתי טיסות מסחריות נוספות לחילוץ אזרחים ישראלים – לאוקלנד בניו זילנד ולאוסטרליה.

מאז תחילת טיסות החילוץ, ביצעה אל על שורת טיסות ליעדים אליהם היא לא טסה עד היום – לנמלי התעופה לימה בפרו, סן חוסה בקוסטה ריקה, בוגוטה בקולומביה ופרת' באוסטרליה. לראשונה היא גם תבצע טיסת נוסעים לניו זילנד, שיהיה היעד ההיסטורי החמישי בשבועיים האחרונים.

במשרד החוץ ציינו שבאוסטרליה וניו זילנד מצויים ריכוזים גדולים של ישראלים והטיסות תואמות עם משרד התחבורה והרשות לתעופה אזרחית. "מתחילת משבר הקורונה הוכחנו שנעשה כל מאמץ כדי להחזיר לארץ כל אזרח ישראלי המעוניין בכך", ציין שר החוץ ישראל כץ. עם זאת, מלבד הטיסות מלימה, שכללו רכבת אווירית של ארבעה מטוסי דרימליינר בה חזרו לארץ כ-1,100 ישראלים ללא תשלום – הטיסות מהיעדים האחרים הן בתשלום.

בתוך כך, חברת ישראייר, המפעילה טיסות חילוץ לנתב"ג מיעדים באירופה, ביצעה אתמול טיסות חילוץ מבוקרשט, קייב, ברלין וקישינב. כ-470 ישראלים חזרו בטיסות. ישראייר מתכננת עוד טיסות החילוץ השבוע ובתחילת השבוע הבא – לבלגראד, פרנקפורט, וינה, קייב ולונדון. סמנכ""ל השיווק בישראייר גיל סתיו ציין שהפעלת הטיסות היא גמישה בהתאם לביקושים. מתחילת הרכבת האווירית מאירופה, הטיסה ישראייר לארץ כ-4,000 ישראלים. על פי נתוני משרד החוץ ישנם עדיין 2,151 ישראלים ברחבי העולם שמעוניינים לשוב לארץ.