נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר את העם האמריקאי מפני "שבועיים כואבים" במאבק נגד מגפת הקורונה, וקרא לציבור לציית להנחיות ולשמור על מרחק ו"ריחוק חברתי". הנשיא אמר במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן כי ישנו צפי לכך שבין 100 ל-240 אלף בני אדם ימותו ממגפת הקורונה אם האזרחים ימשיכו לפעול בהתאם להנחיות, והוסיף כי במידה והציבור לא יקפיד לציית להנחיות - המגפה הקטלנית תגבה את חייהם של בין 1.5 ל-2.2 מיליון בני אדם במדינה.

"זה מאוד הכרחי שהעם האמריקאי ימלא אחר ההנחיות ב-30 הימים הקרובים. מדובר בעניין של חיים ומוות", אמר טראמפ בבית הלבן.  

ד"ר דבורה בירקס, רכזת הכוח בבית הלבן נשאה דברים במסיבת העיתונאים, ואמרה כי "אנו מאמינים שאנחנו מסוגלים לעשות הרבה יותר מזה. הדבר ידרוש מכלל האמריקאים לקחת ברצינות את תפקידם בסיוע לבלימתה של המגפה".

רחובות מנהטן ריקים מאדם בעקבות התפשטות הקורונה (צילום: רויטרס)
רחובות מנהטן ריקים מאדם בעקבות התפשטות הקורונה (צילום: רויטרס)

בירקס הוסיפה כי היא מקווה ששאר המדינות ייקחו דוגמה מההתנהגות החברתית שיושמה ועודנה מיושמת בקליפורניה ובוושינגטון. "הסיבה לכך היא ששם הוחלט לעבוד מהבית, לסגור בתי ספר, לאסור התכנסויות המוניות ולנקוט בצעדים נוספים". 

ד"ר אנתוני פאוצ'י, אחד הרופאים שמובילים את המלחמה במגפה בארה"ב, אמר כי "בתור האדם שאחראי על הנתונים והמספרים הללו, אנחנו חייבים להיות מוכנים לכך", והוסיף כי הוא מקווה שהמספרים יהיו נמוכים מהצפוי.

קורונה - שאלות ותשובות