השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התראיין הבוקר (רביעי) לתכנית ״קלמן ליברמן״ בכאן ב׳ והתייחס לאכיפת הנהלים של כוחות המשטרה בהתאם להתמודדות עם משבר הקורונה, ובנוסף דיבר על המתרחש בעיר בני ברק, בה אובחנו מספר רב של חולים והוצע לבצע בה סגר כללי. בתוך כך, המשטרה עצרה הבוקר לחקירה שישה חשודים המשתייכים לפלג הירושלמי שקיימו תפילה בבית כנסת בעיר מודיעין עלית בניגוד לתקנות ולאחר שלא נענו להוראת השוטרים להתפזר, סרבו להזדהות והתעמתו עם השוטרים.

״המהלך של הוצאת תושבים מבני ברק והעברתם למלוניות הוא העיקר״ אמר ארדן והוסיף כי ״צריך לכפות את ישיבתם במלונות ייעודיים לקורונה מחוץ לעיר, אם יש צורך בכך״.

השר הבהיר כי ״המשטרה נוכחת כל הזמן בבני ברק״ וסיפר כי ״במהלך הלילה הועברו מספר חולים מהעיר, שהביעו הסכמה לכך, למלוניות מותאמות לטיפול בנגיף. עם זאת, אני מניח שיש עוד כמה מאות חולים בעיר שלא מוכנים לשתף פעולה, בעיני צריך לכפות עליהם לעשות זאת. זו הדרך לשטח את עקומת החולים״.

״כרגע יש בעיר אכיפה מאוד הדוקה, כדי לראות אם הציבור אכן מקשיב לנהלים״ הוסיף ארדן וציין כי ״קיבלתי תמונת מצב שהרוב הגדול של הציבור החרדי מבין את חומרת האירוע, וראינו שיצאו פסקות של הרבנים הליטאיים, שנחשבים הכי מחמירים, בהתאם לכך״.

בנוסף הציע ארדן כי ״יש לשלוח נציג לביתו של כל חולה שאובחן כדי לראות את התנאים בהם הוא חי ובהתאם לכך להחליט אם להעביר אותו לבידוד במלונית או לאפשר לו לבצע בידוד בביתו״.

כזכור, הסוגייה לגבי הטלת סגר מלא על בני ברק מעוררת ויכוחים רבים. ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין השוהה בבידוד, התייחס אמש לאפשרות ל סגר על העיר, ואמר כי "אי אפשר לבנות כלא חדש. כלא בני ברק. המציאות לא תאפשר. התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו, הסגר לא ירפא את המחלה".