כחלק מההתמודדות עם מגיפת הקורונה, ביצעו בצה"ל התאמות רבות למערכות מידע דיגיטליות שונות וכך פותחה מערכת קורנה שו"ב (שליטה ובקרה), שמסייעת לצה"ל בניהול ובטיפול בחולי קורונה.

מדובר במערכת מתקדמת המאפשרת שליטה מלאה בטיפול שניתן לחולים בצה"ל, ומספקת מעקב מלא אחר החולה ומצבו כבר מהשלב שבו נבדק לראשונה כאשר עלה חשד שהוא נדבק במחלה ועד ליום שחרורו.

במערכת, שפותחה ביחידת שחר של חיל התקשוב, נעשה שימוש במתקן החולים של צה"ל בכפר הנופש של האגודה למען החייל באשקלון, ובמקביל צה"ל משתף עם גופי בריאות את המידע הטכנולוגי והתפעולי לצורך הפעלת מערכות מקבילות באזרחות.

המערכת עצמה פשוטה למדי. כאשר מגיע החייל למתקן האשפוז, הוא מקבל למכשירו הנייד שאלון שהוא ממלא. את המדדים הבריאותיים השונים - חום, דופק ולחץ דם - מודד החייל החולה בעצמו ומעביר באמצעות האפליקציה לצוות הרפואי. כך למעשה בכל רגע נתון לצוות הרפואי ישנו המידע הנדרש לנהל מעקב ולקבוע את המשך הטיפול. המערכת נעזרת באלגוריתמים מתקדמים לצורך זיהוי חריגים שדורשים טיפול שונה או התערבות רופא במקרה הצורך.

ראש ענף מערכות רפואה ודיגיטל בחטיבה טכנולוגית ליבשה סא"ל רותם תורג'מן מספר כי "בשבועיים האחרונים המערכת הוכיחה יעילות רבה. היא מסוגלת לעקוב אחר אלפי חולים וניתן לרתום את היכולות הללו גם לרמה הלאומית ולא רק בתוך הצבא, מה שכבר קורה".  תורג'מן אחראי גם על מערכות המידע של בתי חולים שדה של צה"ל, בעיקר אלה שמשמשים את פיקוד העורף באסונות כמו רעידות אדמה ותרחישים שונים.