משטרת ישראל עצרה הבוקר (רביעי) לחקירה שישה חשודים, המשתייכים לפלג הירושלמי, שקיימו תפילה בבית כנסת בעיר מודיעין-עלית בניגוד לתקנות, ולאחר שלא נענו להוראת השוטרים להתפזר, סירבו להזדהות והתעמתו עם השוטרים. בתוך כך, בבני ברק זוהו אתמול 159 חולים חדשים, בעוד שבירושלים אובחנו 131. מדובר בעלייה של יותר מ-20% בשתי הערים בהשוואה ליממה הקודמת.

הלוויתה של הרבנית עליזה פרידמן ז''ל (צילום: אלון חכמון)
הלוויתה של הרבנית עליזה פרידמן ז''ל (צילום: אלון חכמון)

עם זאת, בעיר בני ברק נראה שמתחילה הפנמה של המצב, כאשר במהלך היום נפטרה בעיר רבנית שהלוויתה התקיימה עם משתתפים בודדים בלבד, ולא היה צורך בהיערכות משטרתית או בהתייעצות עם רבנים, וזאת למרות שמדובר ברבנית של קהילה גדולה, שהייתה אמורה לצעוד וללוות אותה בדרכה האחרונה.

במשטרה הפיקו מהר את הלקחים מהמחדל שהתרחש בבני ברק בתחילת השבוע, כשנערכה הלוויתו של ראש ישיבת בית דוד, הרב צבי שינקר, בה השתתפו מאות בני אדם, בניגוד להנחיות משרד הבריאות, כאשר הנוכחות המשטרתית הוגברה והוקמו מספר מחסומים ברחבי העיר, וערים נוספות. יחד עם זאת, העיר עדיין לא נמצאת תחת סגר מלא, אם כי זו אפשרות שעוד דנים בה עקב המספר הרב של חולי קורונה במקום.

הלוויתה של הרבנית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, התייחס, בעת ששהה בבידוד בעצמו, לאפשרות של סגר על העיר, ואמר כי "אי אפשר לבנות כלא חדש. כלא בני ברק. המציאות לא תאפשר. התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו, הסגר לא ירפא את המחלה".