חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) התייחס בראיון לבן כספית וינון מגל להתפתחויות האחרונות במשא ומתן, בין יו"ר כחול לבן בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הם מודאגים מאוד: "אנחנו מודאגים כי אנחנו חוששים שהולכת לקום פה ממשלת שמאל בראשות נתניהו, משהו שאנחנו מאוד לא רוצים שיקרה".

הוא ציין כי המפלגה אינה מעורבת בהתפתחויות והסביר כי "לא כל כך מערבים אותנו במשא ומתן המתקדם עם המפלגות האחרות, עם כחול לבן. אנחנו מוטרדים מאוד שבעצם תהיה לנו ממשלה עם שרי כלכלה סוציאליסטיים ושר משפטים שבעד אקטיביזם שיפוטי, שלא נדבר על כל ההישגים שהיה אפשר להשיג בהתיישבות ביהודה ושומרון. כל אלו עלולים לרדת לטמיון בממשלה שכנראה נרקמת פה".

כספית אמר לכהנא כי ימינה היא "הכבשה ששוחטים בשביל הסולחה שעושים", וזה השיב: "נפתלי אמר את זה כמה פעמים וגם איילת אמרה את זה, הם לא נולדו שרים ואם לנתניהו הבלוק לא חשוב אז הוא לא חשוב לו". לדבריו, ישנה דרך אותה הם רוצים להוביל. "נכנסנו לפוליטיקה, נבחרנו, כדי להוביל את הדרך הזאת ממשרדים ביצועיים. אם לביבי נתניהו הבלוק לא חשוב אז בסדר, שיעשה מה שצריך", הסביר ב-103FM, "יש לנו דרך, אנחנו לא ניכנס להיות עלה תאנה ימיני בממשלת שמאל בראשות נתניהו. אני יודע שגם ח"כים מהליכוד מאוד מוטרדים מהכיוונים שזה הולך, ביטול חוק קמיניץ, עדכונים שהם רוצים להכניס לחוק הלאום, אלה דברים שמבחינתנו לא רלוונטיים בשום דרך שהיא".

חבר הכנסת הוסיף כי "זה מה שאמרנו כל מערכת הבחירות, שבנימין נתניהו, הדבר הראשון שיעשה, הוא יפנה לאנשי השמאל. נכון, צריכים עכשיו ממשלת אחדות לאומית, ברור שצריך להתפשר ולא כל החלומות שלנו יתגשמו, אבל יש בין כל החלומות לקווים שמאלניים לחלוטין יש פער". הוא ציין: "אני מאוד מקווה שנהיה בפנים, זה תלוי בעיקר בבנימין נתניהו שיעמוד בהבטחות שלו לבוחרים. נכון, ממשלת אחדות זה חשוב, אבל לא צריך להתפשט מכל העריכם שלנו והדרך שלנו. זה תלוי בעיקר בנתניהו".

מגל: תציבו את החלת הריבונות ביהודה ושומרון כתנאי לכניסה לממשלת אחדות?
כהנא: "אני חושב שאם יתנו לגנץ זכות וטו על החלת ריבונות ביהודה ושומרון זה סוף הדרך של החלת הריבונות וזה משהו שצריך להקפיד עליו מאוד בקדנציה הקרובה. יש פה הזדמנות פז שאסור להחמיץ אותה. אני לא קובע את התנאים, אני חושב שזה צריך להיות משהו מאוד משמעותי בממשלה הבאה".
כספית: אין לו ממשלה בלי גנץ אחרת היה מספח גם אותי. כולם מוותרים, גם גנץ עשה ויתורים עצומים הוא איבד את הקהל בעולם שלו. 
מגל: נתניהו מסיים עוד שנה וחצי, הוא רוצה להיזכר כמי שהטביע את חותמו בהיסטוריה ויש הזדמנות היסטורית לעשות החלת ריבונות ביהודה ושומרון. 
כספית: למזלנו לא כל מה שנראה לך אפשר לעשות. 

מגל ציין כי ראה מסמך דרישות של המחנה הלאומי מממשלת האחדות שחתמו עליו הרבה גופים וארגוני ימין. כהנא הסביר כי כל חברי הכנסת של המפלגה חתמו על מסמך מאוד משמעותי "שמדבר על משרד המשפטים, על הדרך המשפטית, חוק קמיניץ, חוק הלאום והוטו של גנץ להחלת הריבונות". עוד הוסיף כי המפלגה "תעמוד על כך שהדברים הללו יהיו בקווי היסוד של הממשלה הבאה". לדבריו, הנושא פה זה לא התפקידים, הנושא זה הדרך של הממשלה הבאה. הדרך והכיוון וקווי היסוד של המשלה הבאה, אלה הדברים שחשובים לנו. "אנחנו רוצים לוודא שאנחנו לא נכנסים להיות עלה תאנה ימני בממשלת שמאל בראשות בנימין נתניהו", אמר חבר הכנסת וכספית השיב לו: "אני אגלה לך שאם תיכנסו תהיו עלה תאנה ימני". כהנא השיב בתגובה - "אתה מאוד פסימיסט".

כספית: אתם טובים לקמפיין ולגוש אבל לא לשלטון.
כהנא: "אני חושב שגם לנתניהו עדין יש אינטרס לשמר את הגוש, אבל זה תלוי בעיקר בו".
מגל: "לפי בן, נתניהו בעוד שנה וחצי עוזב, אז לדעתי הגוש עשה את שלו ויכול ללכת.
כהנא: "אני לא חושב שאתה צודק, אני חושב שבסוף נתניהו, כן עמוק בלב, רוצה לעשות דברים של ימין וצריכים לראות שהוא לא מתפשט מכל נכנסנו בשביל להכניס 17 שרים של כחול לבן".
מגל: מה קורה עם בנט ונתניהו והביקורת עליו שהוא קופץ בראש וכו'?
כהנא: "אני מכיר בנט כבר 30 שנה, מהימים שגם אתה זוכר אותו. נפתלי הוא איש סופר רציני, מקצוען, התנפל על נושא הקורונה, זיהה וואקום, כמו שכול המדינה עכשיו רואה. כולם מבינים שיש פה שר שלקח את זה על הכתפיים שלו ומוביל את המערכה הזאת, כולם יודעים שהוא עושה את זה טוב. אני שמח שנפתלי נמצא בפוזיציה הזאת, אני מקווה שימשיך להיות בפוזיציה הזאת, כי כולם יודעים שיש פה שר אחד שעושה את העבודה כמו שצריך וכדאי מאוד שימשיך אותה".

כהנא נשאל האם החטא בטיפול בקורונה הוא שלא נתנו למערכת הביטחון לנהל את האירוע מהיום הראשון - והשיב: "אני מסכים עם זה לחלוטין ואפילו נפתלי בנט קרא ואמר – 'אני לא יודע אם אהיה שר הביטחון ועדיין אני חושב שמי שצריך לעשות את זה, זה שר הביטחון'. בסוף, למערכת הביטחון יש את הכלים לעשות דברים לאומיים, ברגע שאמרנו שיש פה מלחמה ושצריך להתנהל מול הקורונה כמו במלחמה,  צריך לגייס את כל הידע, המשאבים ויכולת השליטה כמו במלחמה". עוד הוסיף כי "אתמול הייתי בוועדת הקורונה בראשות ח"כ עופר שלח ודיבר גיורא איילנד שצריך מודל כמו בחיל האוויר, תא אחד שמטפל בכל הדבר הזה, שולט בכול המאבק הזה. יש מכל משרד רלוונטי נציגות בתא הזה  וככה שולטים בחיל אויר במשימות, ככה נכון לשלוט במלחמה נגד הקורונה".

ההחלטה התקבלה לדעתך בגלל שזה בנט?
"אני לא יודע מה עובר לנתניהו בראש, אני יודע שזה מה שצריך לעשות עכשיו, כולם מבינים את זה. מערכת הבריאות עדיין תהיה הגורם המקצועי שמחליט מה נכון לעשות מבחינה בריאותית, אבל כל הלוגיסטיקה והארגון והשליטה בכזה אירוע חייבת להיות בסגנון צבאי, ומי שיודע לעשות את זה זו מערכת הביטחון".