ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (רביעי) את משרד הביטחון להעביר את כל הבאים לישראל מחו״ל לבידוד במלוניות או במתקנים אחרים שיוסבו לכך תחת השגחה. מימוש ההחלטה ייעשה באופן מיידי.

עוד קבע ראש הממשלה כי ככל שמשרד הביטחון יצליח לספק ערכות בדיקה, בהתאם לדרישות שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, יישקל ביצוען של הבדיקות גם ביחס לכלל השבים מחו״ל. נתניהו גם הנחה את משרד האוצר להקצות תקציב מיידי לעניין.

בתוך כך, שר הביטחון, נפתלי בנט, שטען כי עודכן על דרישת נתניהו דרך כלי התקשורת, הנחה את משרד הביטחון וצה"ל לקיים עבודת מטה מהירה במטרה להבין את המשמעויות של הנחיית רה"מ בעניין ישראלים השבים מחו"ל, ולהיערך ליישומה.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף אתמול בחשבון הטוויטר שלו את נתניהו, וכתב כי "בזמן שהציבור ברובו מתנהג למופת ושומר על ההנחיות, ראש הממשלה מאפשר למי שנוחת שכאן ממדינות עם תחלואה גבוהה להיכנס לישראל מבלי להיות בבידוד. את משבר הקורונה צריך לנהל במנותק משיקולים פוליטיים. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את ההנחיות לתוקפן במיידי".

מוקדם יותר היום התייחס השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לאכיפת הוראות משרד הבריאות בבני ברק, ואמר בכאן ב' כי ״המהלך של הוצאת תושבים מבני ברק והעברתם למלוניות הוא העיקר. צריך לכפות את ישיבתם במלונות ייעודיים לקורונה מחוץ לעיר, אם יש צורך בכך״.

 

קורונה – שאלות ותשובות