משרד החינוך החליט היום (רביעי) כי הלימודים לא יתחדשו אחרי חג הפסח, ובנוסף הוחלט לקיים השנה את בחינות הבגרות במתכונת חירום, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה וחוסר הוודאות לגבי תום המשבר והחזרה לשגרה.

המשמעות היא שבחינות הבגרות יתכנסו לחמישה שבועות בלבד, מה-22 ביוני ועד סוף חודש יולי, כשהתלמידים ייבחנו השנה עד חמש בחינות בלבד. בנוסף, יורחב חופש הבחירה בשאלונים השונים, ובכך ייאפשר משרד החינוך מיקוד נרחב יותר עבור התלמידים.

כמו כן, בתחילת שבוע הבא, לכל המאוחר עד ערב פסח, יפרסם המשרד לוח בחינות חדש ומעודכן, לרבות לוח מיקודים חדש, ומטרת הנהלת המשרד היא שבוגרי מחזור תש"פ יסיימו את השנה עם תעודת בגרות.

כאמור, התלמידים ייבחנו השנה בחמש בחינות בלבד, בהם:ֿ

מקצועות החובה: מתמטיקה, אנגלית ושפה.
מקצוע אחד הומני: ספרות, תנ"ך, היסטוריה או אזרחות.
ומקצוע אחד מדעי: כימיה, פיסיקה, ביולוגיה, או מדעי המחשב.

בנוסף, ציין המשרד כי תתאפשר היבחנות במועדי ב', נוהל בחינות החירום מתואם עם צה"ל ועם האקדמיה, יקוימו מרתונים של תרגול וחזרה, הלמידה מרחוק תימשך ואף תורחב, ויינתן מענה מותאם לאוכלוסיות השונות.

 

שר החינוך, רפי פרץ, אמר כי "כפי שאמרנו לכל אורך הדרך, אנחנו ערוכים לכל תרחיש. במסגרת ההיערכות המחודשת אנחנו ערוכים לקיים את בחינות הבגרות במגוון תרחישים. הכנו מראש חלופות כאשר המטרה המרכזית היא טובת התלמיד, ולכן אנחנו פועלים שכל תלמידי תש״פ יהיו זכאים לתעודת בגרות. פעלתי בשיתוף פעולה עם המל"ג בכדי להבטיח שתעודת הבגרות תהיה בעלת תוקף, ואנחנו גם בקשר רציף עם הצבא בכדי לדחות את הגיוס ולאפשר לתלמידי יב' שיגיעו לבגרות״.

"בנינו מערכת מדורגת של הקלות בעקבות המצב״ המשיך פרץ והוסיף: ״מיקוד, שינוי לוח הזמנים ושינוי הבחינות הקטנות במתכונת של ציונים פנימיים. אנחנו מקווים שההתפשטות תפחת בצורה דרסטית לאחר הפסח ונוכל לחזור לשגרה, אמנם שגרה שונה, שתחזיר את התלמידים למסלול״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ציין כי "מערכת החינוך שומרת על עקרונותיה ועל חזונה, ואנו עושים כל שנדרש כדי שחרף התפרצות נגיף הקורונה – אף תלמיד מתלמידי ישראל לא ייפגע. גיבשנו מבעוד מועד מספר תרחישי פעולה, וכדי לאפשר לתלמידים ולצוותי ההוראה להיערך כראוי, ערב חג הפסח, אנו מוציאים לדרך תכנית פעולה שתבטיח שכל תלמיד יוכל לסיים את לימודיו השנה עם תעודת בגרות בכיסו. גיבשנו לוח בגרויות חדש, הרחבנו את אפשרויות הבחירה, ואנו ערוכים לקיום הבחינות בפריסה רחבה, ובמינימום משתתפים בעת ובעונה אחת".