סדק בקואליציית הקורונה? שר הביטחון נפתלי בנט קיים היום (רביעי) תדרוך לעיתונאים מלשכתו בקריה בתל אביב, בה עדכן בפעילות גופי הביטחון הישראלים במלחמה בנגיף הקורונה, ותקף את מגמת הסגר שמובילים ראש הממשלה ובכירים במשרד הבריאות: ״אני מציג תכנית ליציאה מהסגר כמעט בכל ישיבת ממשלה טלפונית״.

בנט השיב לשאלת כתבתנו אנה ברסקי על הביקורות הנשמעות מהממשלה סביב המשך המאבק בקורונה: ״צריך להחליף את הפטיש בפינצטה ולאפשר למדינה להמשיך להתקיים. יש לשלוף רק את החולים ולהטיל מגבלות על מקומות ספציפיים - אם צריך לסגור שכונה בבאר שבע או בבני ברק, ישוב בצפון או כל מקום שיש עליו מידע על התפרצות הקורונה - זה עדיף לאין ערוך מאשר לכבות את כל כלכלת ישראל״.

עדכון קורונה יומי ״בגובה העיניים״ #16 https://t.co/H0D5pRx2Q7

השר הוסיף בדבריו כי גישתו מעדיפה למעשה את שלום הכלכלה, לעומת מדיניות הסגר המוחלט שמכילה את השבתת המשק: ״המשימה הבהולה ביותר של מדינת ישראל היא להציל את כלכלת ישראל ופרנסת אזרחי ישראל, מבלי לאבד שליטה על הקורונה לצד שמירה על בריאותם של אזרחי ישראל״. 

בנט ביטא את הגישה בה הוא מאמין שיש לנקוט, והיא העברת כלל האחריות למלחמה בקורונה למשרדו: ״חייבים כבר אתמול, שלשום, היום - להעביר את הניהול הלוגיסטי של המשבר לאלתר ממשרד הבריאות למערכת הביטחון. משרד הבריאות הוא מערך לוגיסטי מעולה, הוא רגולטור, אבל הוא לא ערוך לניהול משברים בסדר הגודל הזה. יש המון משימות חירום קריטיות שאנשי משרד הבריאות מעולם לא פגשו. כל יום שאנחנו דוחים את זה, הוא עוד שלושה ימים שאנחנו דוחים את החזרת הכלכלה הישראלית לסדרה״.

עוד הוסיף: ״יש בעיה מובנית בכך שמקבלי ההחלטות הם במגזר הציבורי - המשכורת שלנו מובטחת. המגזר הפרטי לא מייצר הכנסות כרגע ובשגרה המגזר הפרטי הוא החמצן של המשק שמאפשר לכלכלה לתפקד״.

נפתלי בנט בתדרוך וירוס הקורונה (צילום: טל עוז / משרד הביטחון.)
נפתלי בנט בתדרוך וירוס הקורונה (צילום: טל עוז / משרד הביטחון.)


מוקדם יותר נשמעו מישיבת הממשלה תחילתם של קולות התנגדות להמשך הסגר דה-פקטו על המשק הישראלי: "זה הורס סופית את הכלכלה, זה לא מהווה פתרון אמיתי וזה צריך להיפסק. חייבים לדון בתכנית היציאה". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא מספר פעמים כי כל צעדי היציאה יינקטו רק בהתייעצויות עימו וגם לא קבע מועד לתחילת הדיונים בנושא.

כזכור, כבר בסוף השבוע האחרון מתח בנט ביקורת על האפשרות של המשך והחמרת הסגר, בראיון לחדשות 12: "צריך לעבור משימוש בפטיש שסוגר את הכלכלה לשימוש בפינצטה. אם נעשה את הפעולות הנכונות, אחרי פסח נוכל לפתוח את הכלכלה".